וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו מגאן ספורט - דיזל

ירון אדרי

12.4.2007 / 17:00

פעם, מנוע דיזל היה נחלתם של משאיות, אוטובוסים ומוניות. היום, הם משמשים להפקת אדרנלין

הפיתוחים הטכנולוגים של מנועי הדיזל הביאו לעולם לא מעט יצירות חזקות ועטירות מומנט. אודי מנצחת במסלולי המירוצים עם מנוע דיזל, פיג'ו ינסו השנה לקרוא עליהם תיגר עם גרסת דיזל משלהם וברנו מרחיבים את ליין הקופקטיות עם גרסת דיזל חמה למגאן אשר פותחה על ידי חטיבת הספורט שלה.

את המגאן dCi 175 הציגה רנו בחודש שעבר בתערוכת ז'נבה וכעת משיקה אותה רנו באופן רשמי. לוגמת הסולר מצטרפת לגל הגרסאות החמות שמציגה רנו בחצי שנה אחרונה (באקט שיווקי ישיר לתואר אליפות הפורמולה 1) בינהן הקליאו דיינמיק S, הקליאו GT והקליאו F1-R27. במשפחת המגאן ניתן למצוא ה-GT וה-F1-R26 (החזקה בהיצע עם 230 כוחות סוס) ובעוד מספר חודשים תושק גם הטווינגו החדשה בגרסת GT.

קהל היעד על פי רנו הם אותם אנשים שמחפשים לשלב ריגושים עם צריכת דלק נמוכה. הקבלות מאשרות את דברי רנו וה-dCi מספקת מומנט מרבי של 36.7 קג"מ כבר ב-2,000 סל"ד ותפוקה של 175 כוחות סוס ב-3,750. למנוע משודך גיר ידני שישה הילוכים ונתוני התאוצה עומדים על 8.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות סופית של 220 קמ"ש וכל זאת עם צריכת דלק ממוצעת של כ-15.5 ק"מ לליטר. פליטת ה-CO נמוכה גם היא ביחס למנועים חמים עם 172 גרם לק"מ.

את המנוע פיתחה חטיבת הספורט של רנו, זאת שאחראית בין היתר על מכונית הפורמולה 1. בין הטכנולוגיות שהוכנסו למנוע ניתן למצוא מניפת טורבו בגאומטריה משתנה, מזרקים פיאזואלקטרים (Piezoelectric) המשנים את קצב הזרקת הסולר (לשיפור צריכת הדלק, הזיהום והפחת רעשים) בלחץ הזרקה של 1,600 באר המשפר את תערובת הדלק/אוויר והבעירה.

האבזור הסטנדרטי יכלול חישוקי סגסוגת 17 אינטש, מערכת שמע עם שישה רמקולים, בקרת שיוט, בקרת יציבות ומשיכה, מערכת CSV לבקרת תת היגוי, ציפוי עור להגה וידית ההילוכים ומחשב דרך. למהדרין תינתן האופציה ליישר קו עם ה-225 שכוללת חישוקי 18 אינטש, בקרת אקלים, מושבי עור ובחשב לניטור לחצי האוויר וכנף אחורית.

מערכת בלימה של ברמבו תקצר את מרחקי הבלימה כשמקדימה ייעשה שימוש בדיסק מאוורר בקוטר 312 מ"מ וקאליפר ארבע בוכנות, ומאחור דיסקים בקוטר 300 מ"מ. החיבור לאספלט ייעשה בעזרת צמיגי קונטיננטל קונטקט2 במידה 225/45R17 או 225/40R18.

המגאן תגיע במרכב 3 או 5 דלתות ומחירה באירופה יעמוד על כ-30,000 יורו וברנו מתכוונים להעמידה היישר מול הגולף GT TDI 170 כוחות סוס והב.מ.וו 120D. יבואנית רנו לישראל, קרסו, לא שוללים הגעתם של הדגמים הספורטיביים אולם זה לא ייעשה בקרוב. גרסת הדיזל בכל מקרה לא תעלה לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully