וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ההיי-טק

ליאור גוטמן

13.4.2007 / 10:42

עובדי ההיי-טק זועמים על הקנס - מנסים להיפטר מהרכב הצמוד או לספוג את ההעלאה

עובדי ההיי-טק יעדיפו לספוג את העלאת גובה המס על רכב צמוד מאשר לשלם את הקנס בגין החזרת הרכב - כך טוענים בעלי רכבי ליסינג בעקבות הכתבה שפורסמה אתמול ב-TheMarker, שלפיה עובדים שיחזירו את רכבם לפני תום תקופת הליסינג, יידרשו לשלם קנסות בגובה 8,000-11,000 שקל.

"הקנס על החזרת הרכב גבוה מדי בשנה הראשונה", טען עובד חברת טקסס אינסטרומנטס. "אם ארצה להחזיר את הרכב, אחכה עד השנה השלישית. לגבי לקיחת רכב ליסינג בהמשך - צריך לראות אם הצעת האוצר תתקבל במלואה. אם כן, לא בטוח שאבחר לקחת רכב צמוד".

"הקנס עבור הפסקת העסקה מרתיע רבים, ולכן באחרונה התפתח שוק ענף של רכב ליסינג מיד שנייה", הוסיף עובד חברת סאנדיסק ישראל. "עובדים רבים משאירים בקשות להעברת בעלות אצל קצין הרכב ובאתר החברה. כולם מעדיפים להעביר את הרכב הלאה, ובלבד שהם לא יצטרכו לשלם את הקנס".

לדבריו, "קשה להשיג מכונית שנמצאת בסוף תקופת החכירה שלה במצב טוב - רובן עברו עשרות אלפי קילומטרים, לפעמים בידי אנשים שונים. ברור שעדיף רכב חדש, אבל אז הקנס על שבירת עסקה גבוה מדי". לדבריו, הוא מסרב לרדת למכונית מקבוצת שווי שימוש נמוכה: "לרוב, העובדים הם בעלי משפחה שצריך לשנע. אם אקח מכונית קטנה יותר, שבעבורה אשלם פחות כסף מדי חודש, לא יהיה לי איפה לאחסן את עגלת הילדים".

היו גם מי שהופתעו לשמוע על הקנסות: "אף אחד לא סיפר לי על הסידור הזה", התפלא עובד חברת קומברס. "אני אישית מנסה לחזור לרכב פרטי שלי כמו שעשו חלק מחברי לעבודה. עדיף לי לקבל את התוספת במשכורת. הקילומטרז' השנתי שלי נמוך, ולכן אני מעדיף לחזור לרכב הפרטי מאשר לרדת ברמה". הוא הוסיף שגם במקום העבודה שלו לוחות המודעות מלאו באחרונה במודעות של עובדים המנסים להעביר את הרכב הלאה".

יו"ר חברת היי-טק גדולה מאזור המרכז הוסיף כי "מבדיקה שערכתי, חברות מסוימות לא טרחו להחתים את העובדים שלהן (על סעיף בחוזה, שלפיו יוטל עליהם קנס במקרה של החזרת הרכב לפני המועד), והן עלולות למצוא עצמן עם צי רכב שאין לו דורש. חברות שדאגו להחתים את העובד קודם לכן, מוגנות מפני החזרה רחבת היקף של מכוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully