וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוד ראנר

סבטה קויפמן, ריידרס

15.4.2007 / 14:33

125 סמ"ק נחשבים היום לבסיס עולם הדו-גלגלי, אבל גם שם ניתן למצוא כלים ספורטיביים מהנים כמו הראנר 125 של ג'ילרה

"ספורטיבי? אני על קטנוע ספורטיבי גבוה?! תגיד אורן, התחרפנת?" זה מה שחשבתי כשאורן שלח אותי לרכיבת מבחן לראנר 125 החדש של ג'ילרה. אני הרי הבנאדם הכי נמוך והכי לא ספורטיבי שאני מכירה. רכיבה באיכות ובגובה הזה היא לא דבר שבשגרה בשבילי, אז מה אני עושה עם קטנוע ה'עלית' הזה?

חברים יקרים, אני מודה ומתוודה – נהניתי. הוא קטן, הוא זריז, ההיגוי שלו נפלא, הבלמים מצוינים והוא פותח ברמזור כיאה לקטנוע ספורטיבי. "אבל זה רק 125 סמ"ק..." יגידו הנשמות הטהורות ואני אומרת, כן, זה 125 סמ"ק, אבל הוא מספק את הסחורה ואף מפתיע לטובה.

היכרות עמוקה

זהו ה-Runner VX 125. הוא צר, משתלב מצוין בתנועה העירונית, מזנק היטב מהמקום ומשאיר קטנועים אחרים מאחור לתהות אם זה דגם ה-125 או ה-200 סמ"ק. אחרי הזינוק, הראנר משייט בקלילות במהירויות של 60 עד 70 קמ"ש והוא גם מסוגל לחצות את סמן ה-100 קמ"ש ולפעמים גם להראות גם 115 קמ"ש על השעון, אם היישורת ארוכה מספיק. גם בפניות הראנר מתנהג מצוין, בין אם הם בתחומי העיר תוך כדי זגזוג בין מכוניות או בכביש המהיר עם פניות ארוכות ומהירות.

לוח המחווים שלו עשיר באינפורמציה; מחוון סל"ד, שעון זמן וספידומטר אלקטרונים ואם כבר מדברים על עושר, אז חייבים לציין את הפריט הכי עיצובי בדו גלגלי הזה, הגלגלים! צמיגים גדולים שיושבים על חישוקים שחורים ספורטיביים, מעוטרים בגימור אדום שצועק מסלול מרוצים. הצמיגים האלו מצליחים למשוך מבטים, אפילו מאופנוענים על כלים גדולים ומרשימים בהרבה.

העיצוב שלו, כיאה לכלי איטלקי; יפה מאד, נקי ולא מגוחך. המראות נמצאות בדיוק במקום ועל מיגון רוח כמובן שאין מה לדבר, כל מלה מיותרת שכן המשקף הוא פריט נוי לחלוטין. משקלו של הראנר עומד על 119 ק"ג (משקל יבש) והספק המנוע עומד על 14.6 כ"ס. זהו ההספק המרבי המותר בחוק כדי שרוכבים צעירים יוכלו להשתמש בו. נפח מיכל הדלק שלו עומד על 12 ליטרים וזה די הרבה בקטגוריית ה-125 סמ"ק.

קצת גבוה בשבילי

המושב היה מעט גבוה בשבילי, אבל זה די מובן כי מי ש'קרא אותי' בעבר יודע שאני קטנת קומה, כך שהרוכב בגובה הממוצע ייהנה ממנו ללא ספק. המושב לא מרווח במיוחד אבל נוח למדי, ונוחות מבחינתי היא במקום הראשון כשמדובר בכלי תחבורה עיקרי. מדרך הרגליים מאפשר רק בקושי להצמיד את הברכיים, אבל בסופו של דבר זה אפשרי, מה שמוכיח שבכל זאת מדובר בקטנוע.

לא מדובר בכלי רכב שישמש להעברת קניות מהסופר, ואני גם לא הייתי מרכיבה עליו ארגז כי זה עלול לפגום ביכולות ובמראה הקרבי שלו. בהרכבה הוא מתנהג טוב מאד, וגם לא הורגש הבדל גדול בביצועים שלו בזמן הרכבה. בהתחלה לעומת זאת, חששתי שהגובה ותוספת המשקל מאחור יקשו מאוד על העצירה והעמידה ברמזור. הרגליות של המורכב מוצנעות בתוך הפלסטיקה, מה שבעיני חינני ביותר ומאפשר להניח את הרגלים אחורה ככל שניתן ללא הפרעה כשהן מקופלות.

בני 16 חולים עליו

הקטנוע מושך מבטים מכולם: נערים בני 16 ואפילו צעירים יותר, רוכבים שלא השלימו עם הבדלי הגודל בין הרוכבת והקטנוע ואפילו כלב מזדמן שמצא לנכון לרדוף אחרי ולשחק בתופסת עד שפרש עייף והודה בשמיטת זנב שתאוצת הקטנוע הזה גדולה עליו.

מחירו של הראנר 125 עומד על 22,874 שקל במדויק ואכן מדובר במוצר איטלקי משובח ואופנתי שמתלבש יופי על כוסיות ורוכבים בעלי מודעות חזותית מפותחת. הוא ספורטיבי, הוא אלגנטי, הוא 125 סמ"ק ואין לראות בנפח שלו חסרון ולו לרגע. נהפוך הוא, זה הקטנוע לצאת אתו לגיחות קצרות מחוץ לעיר בלי להגיש שעוד רגע דורסים אותך. זה גם הקטנוע לאסוף איתו דייט אם אתה תיכוניסט וצריך להוכיח משהו. בסיכומו של יום, נהניתי ממנו.

הכותבת, סבטה קויפמן, בוחנת דו-גלגלי, אתר ריידרס www.riders.co.il

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully