וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באתי, ראיתי, כבשתי

17.4.2007 / 11:16

להפתעת כולם, מכונית ה'לה-מאן' של פיג'ו כובשת את מונזה כבר במירוץ הראשון

התחלה מבטיחה מאוד לקבוצת פיג'ו במירוצי ה'לה-מאן' עם זכייה במקום הראשון כבר במירוץ הראשון בו הם לוקחים חלק. ה-908 של פיג'ו, נכנסה למרוצי ה'לה-מאן' כאשר גם היא, כמו האודי R10, מצוידת במנוע דיזל רב עצמה. הצרפתייה הזו מצוידת במנוע דיזל בעל 12 צילינדרים בנפח 5.5 ליטר המפיק כ-700 כ"ס וכ-122 קג"מ.

מאחורי ההגה של ה-908 ישבו ניקולס מינסיאן, מארק גנה, סטפן סרזין ופדרו למי והם אלו שזינקו למירוץ בן 1,000 ק"מ מפרכים בסבב מירוצי ה'לה-מאן'. אך הלב לא היה שקט, מכונית הפיג'ו שנולדה על לוח השרטוט רק לפני 16 חודשים, טרם נוסתה בתנאים מפרכים כאלו ולמרחק גדול שכזה. בנוסף לכך, בנסיעות המבחן הקצרות, מכוניות אלו סבלו מתקלות רבות ומשמעותיות, כך שאל המירוץ במונזה הגיע הצוות כולו עם צפיות נמוכות.

והצרות אכן לא אחרו לבוא. זמן לא רב אחרי הזינוק, המכונית הראשונה סבלה מסגירה לא טובה לדלתות מייד לאחר עצירת התדלוק הראשונה ומאוחר יותר, במכוניתו של ניקולס אף נדלקה נורת אזהרה ללחץ השמן, אך התברר כי מדובר בתקלה חשמלית בלבד. כך, המשיכה ה-908 הזו עד סוף המירוץ וכבשה כאמור את המקום הראשון.

גם המכונית השניה של פיג'ו כשמאחורי ההגה נמצא סטפן סרזין, סבלה מתקלה דומה בסגירת הדלתות, אך הוסיפה גם תקלה בגיר אשר נתקע בהילוך ראשון. ה-908 הובלה במהירות לפיטס ושם הוחלף מחשב הגיר והמכונית חזרה למסלול, לאחר שאיבדה 5 הקפות וירדה אל המקום ה-12. סטפן מייד הגביר את הקצב ואף הצליח לקבוע את זמן ההקפה המהיר ביותר למירוץ לפני שפינה את מקומו לנהג הפורטוגזי פדרו למי אשר הצליח לבסוף לכבוש את המקום השלישי.

הניצחון במירוץ זה הפתיע כאמור את כולם, ובעיקר את אנשי פיג'ו וכעת הם נערכים להתמודדות הבאה שתתקיים בולנסיה שבספרד ב-5 וה-6 במאי. אנחנו נעקוב אחר ההתפתחויות.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully