וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

C ירוק בים

ירון אדרי

17.4.2007 / 17:32

מאז ומעולם היתה סיטרואן חלוצה בתחום הרכב. לא פלא אם כך לקבל שלל גרסאות ידידותיות לסביבה

לא רק מכוניות יוקרה עתירות סמ"קים ומכוניות מירוץ זללניות מעטרות (ומזהמות) את כבישי מונאקו והירוק לא נמצא רק בבתי הקזינו. בתערוכת הרכב EVER שנערכה בבירת נסיכות מונטה-קארלו, הוצגו מספר מכוניות ירוקות ובינהן בשורת איכות הסביבה על פי סיטרואן.

הראשונה להחשף היא ה-C4 BioFlex שתהדרת במנוע חדשני שפעולתו נעשית בעזרת תערובת של דלק ואתנול ביחס של עד 85% לטובת הנוזל הנקי. התוצאה הישירה היא כמובן הפחתה משמעותית בזיהום האוויר כפי שסיטרואן כבר עושה בכבישי ברזיל. מוקדם יותר השנה חשפה סיטרואן את ה-C4 הדיזל-היברידית העושה שימוש בטכנולוגית ה- Stop&Startובספטמבר הקרוב תצטרף גם ה'ביו'.

הסופר-מיני C3 CNG מצטרפת גם היא לחגיגת הירוק עם מנוע הפועל בעזרת גז דחוס. יתרונות מנוע זה טמונים גם הם בזיהום המופחת כאשר פליטת ה-CO יורדת בכ-20% ביחס למנוע בנזין מקביל וללא פליטת חומצה גופרתית. פרט חשוב נוסף הוא האפשרות 'לתדלק' את ה-C3 בבית תוך שימוש בקומפרסורים מיוחדים אותם תספק חברת הגז הצרפתית לרוכשים הנקיים.

עוד הציגה סיטרואן את ה-C3 וה-C2 ההיברידיים, שבדומה ל-C4 ההיברידית, עושות שימוש בטכנולוגיית ה-Stop&Start שדואגת לכבות את פעולת המנועים בעת עצירה ובכך מפחיתה את צריכת הדלק ב-10%.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully