וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרו-ברקס

ירון אדרי

19.4.2007 / 9:33

ההגה ההידראולי הוחלף בהגה חשמלי ועל טיבו הדעות חלוקות. האם תהיה תמימות דעים לגבי הבלימה האלקטרונית?

מבחן הרישוי השנתי (הידוע בכינויו טסט) מפגיש אותנו עם משפטים כמו "ת'זיז ת'הגה" או "ת'פמפם ותלחץ בכל הכוח". שאני אפמפם? כן! מערכת הבלימה ברכב הנה הידראולית ואותו פימפום מגביר את הלחץ ובכך משפר את הבלימה. בכביש המהיר אנחנו לא נפמפם כמובן ונסתפק במה שיש, לפחות עד שחברת סימנס VDO תסיים לעבוד על הפיתוח האחרון שלה.

חטיבת הרכב של קונצרן סימנס פיתחה מערכת בלימה חשמלית הנקראת EWB (Electronic Wedge Brake), אשר מחליפה את המערכת ההידראולית המוכרת במערכת אלקטרונית. יתרונה של המערכת נובע בראש ובראשונה מהיותה אלקטרונית. פקודת בלימה מהדוושה מועברת תוך אלפיות השנייה אל הקאליפרים אשר אחראים לבלום את הרכב. לעומתה, המערכת של היום מושפעת מהזמן הדרוש לה לייצר לחץ הידראולי. יתרון נוסף טמון בחום שנוצר בתהליך הבלימה. זה משפיע לרעה על המערכת ההידראולית והדבר מתבטא בדעיכת דוושת הבלם. היות והמערכת האלקטרונית מורכבת מחיווט חשמלי, היא אינה משפיעה על הדוושה ובעזרת בקרה עצמית היא ממשיכה בבלימה אופטימלית גם במצבי התחממות.

במהלך הניסויים שנערכו בתנאים חורפיים בשוודיה (החורף השוודי קצת יותר קר מהישראלי) ועל המשטח המושלג שיפרה המערכת את מרחק הבלימה ב-15% בממוצע. לצורך השוואה נלקחו מכוניות המצוידת במערכת ה-ABS מהדור החדיש ביותר. לאלה נדרשו 70 מטרים להגיע לעצירה מוחלטת ממהירות של 80 קמ"ש ולעומתן, למכוניות המקבילות עם המערכת של סימנס נדרשו 64.5 מטרים בלבד.

לאחר הניסויים המוצלחים, ימשיכו בסימנס לשפר את המערכת ועל פי הערכותיהם, זו תהיה מוכנה לשיווק המוני בשנת 2010. עד אז, תקפידו על מערכת בלימה תקינה, צמיגים ולחצי אוויר תקינים וכמובן הקפידו לשמור מרחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully