וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט אנזו

19.4.2007 / 10:48

490 סוסים מספיקים לפרארי F430? תלוי את מי שואלים. לדעת נוביטק, בוודאי שלא. אז נכון ש-656 כ"ס נשמעים יותר טוב?

סדנאות השיפורים בוודאי כבר עולות על העצבים של יצרניות מכוניות ה'על'. אלו, עמלות במשך שנים ומעסיקות את טובי המוחות בעולם הרכב כדי לייצר מכונית 'על' אחת ראויה לשמה. כזו שתקמט את האספלט, תישמע כמו אולם קונצרטים ותוציא לכולם את העיניים. אבל אז, חודשים ואפילו שבועות אחדים לאחר שמכונית זו מגיעה אל האספלט, צצות סדנאות השיפורים ולוקחות את המכוניות מספר שלבים קדימה עם הרבה יותר כוח, עם ביצועים טובים יותר ולעיתים גם שדרוגי עיצוב נאים. מה הסדנאות יודעות שהיצרניות לא? לא ברור.

על כל פנים, כולכם מכירים את ה-F430 המהממת של פרארי. זו במצבה המקורי מפיקה 490 כ"ס, מביעה למהירות מרבית של 315 קמ"ש ומאיצה מעמידה ל-100 תוך 4 שניות. די והותר לכל (OK לרוב) הדעות, אבל לידידנו מסדנת נוביטק רוסו הגרמנית, זה לא הספיק כדי לגרות את בלוטות האדרנלין. אז מה הם עשו? לקחו F430, סגרו מאחוריה את דלתות הסדנה והתחילו לעבוד.

מה יצא אתם שואלים? אני שמח ששאלתם: על מנוע הפרארי הם התקינו שני (!) מגדשי 'על' (סופר-צ'ארג'ר) עם קירור מים לאוויר הדחוס, הגדילו את מזרקי הדלק, שינו את תוכנת ניהול המנוע, שיפרו את סעפות הפליטה והיניקה וחיזקו את רכיבי המנוע וכעת זה מפיק 656 כ"ס! ב-8,200 סל"ד ו-67.4 קג"מ ב-6,100 סל"ד. העלייה המשמעותית בנתוני המנוע מאפשרת לפרארי הזו לשפר את נתון ההאצה ל-100 ב-3 עשיריות לכדי 3.7 שניות ולהעלות את המהירות המרבית לכדי 348 קמ"ש.

כדי לעצור את הדהירה, הם החליפו את בלמי פרארי באחרים מבית ברמבו בקוטר 380 מ"מ. גם המתלים שונו וכעת הם מכילים קויל-אוברים מבית KW עם כוונון מלא והחליפו את החישוקים והצמיגים לאחרים במידות 255/30 R19 מלפנים ו-345/20 R20 מאחור. לטובת שיפור זרימת האוויר סביב הרכב וההצמדה, הם הוסיפו לה ספוילר קדמי ואחורי ודפיוזר אחורי תחתון. גם תא הנוסעים שודרג והוא מציע כעת שני גווני עור, נגיעות כרום ועוד.

נוביטק לא פרסמו עדיין מחיר רשמי לחבילת השיפורים, אבל אנו משוכנעים שזול, הוא לא יהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully