וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי על פני השטח

ירון אדרי

19.4.2007 / 19:54

אודי מציגה קרוס-אובר קונספט חדש בתערוכת שנגחאי ורומזת כי גם היא יורדת לשטח, בקטן

ה'קרוס-אובר קופה קוואטרו' שונה מהמוכר היום והיא ארוכה רק במעט מה-A3 ספורטבק (429 מ"מ) וגבוהה ממנה ב-18 מ"מ. גם עיצובה החיצוני של הקופה שומר על קרבה למשפחת ה-A3 ודמיון רב נמצא לא רק בגריל הכרום המוגדל. פרט עיצובי מעניין נמצא באחוריה של הקופה עם אלמנט ששאוב לדבריהם מסנפירי הקדילאק הקלאסית, שם עם תאורת ה'לד' הייחודית, גם בלילה חורפי יוכלו לזהותה מרחוק. גם הגג קיבל התייחסות מיוחדת והוא עשוי אריג מיוחד הניתן להסרה בסגנון ה'אופן-אייר'.

תא הנוסעים של האודי קרוס קופה עשוי ממיטב פרות גרמניה עם שלל יריעות עור בשני גוונים ושני מרקמים הניתנים להתאמה אישית. את המושבים חילקו באודי בתצורת 2+2, כך שכל היושבים בקופה יוכלו למצוא את תנוחת הישיבה המועדפת עליהם, תוך שהם נהנים מלא פחות מ-4,600 חרירים המזרימים את אוויר בקרת האקלים דרך המושבים. תפעול בקרת האקלים אגב, נעשה באמצעות קריאת טביעת אצבעו של הנהג וסוף סוף זוגתו לא תוכל לכבות לו אותה כשקר לה מדי. ואם כבר בזוגתו עסקינן, מסך המגע המוכר, ה-MMI, מכיל שתי שכבות של מסכי LCD בזווית, כך שבזמן שהנהג מקבל מידע אודות הרכב (או קורא SMSים שמשודרים אליו ישירות), תוכל היא לצפות בסרט מעניין מבלי להפריע לו.

הנעת הקופה נעשית באמצעות מנוע טורבו דיזל TDI בנפח 2.0 ליטרים חדש. זה מפיק 204 כוחות סוס ומומנט של 40.8 קג"מ. הספק מרשים אשר מושג לדברי הגרמנים הרבה בזכות המסילה המשותפת ומזרקים פיאזואלקטרים בלחץ הזרקה של 2,000 באר. טכנולוגיה נוספת שבה עושה המנוע שימוש היא הבלוטק אשר מפחיתה את צריכת הדלק (17 ק"מ לליטר) ואת פליטת המזהמים. למנוע משודך גיר S-טרוניק המעביר את כוחו לארבעת חישוקי ה-20 אינטש באמצעות מערכת ההלדקס.

תפישתה של אודי גורסת כי מכונית הקונספט תשמש את הנהג גם בכביש וגם בשטח ובכל אחד מהמקומות הוא חייב לקבל את המקסימום. כך יכול לבחור הנהג בין שלושה מצבי נהיגה המשנים את אופים של המנוע, הגיר ומערכת המתלים.

ספק אם האודי הזו אכן תגיע לייצור בתצורתה הנוכחית, אך אם מפולקסווגן נשמעו הצהרות על כוונה רצינית לייצר את הטיגואן (קרוס-אובר זהה מבית פולקסווגן) ובתערוכת ז'נבה אף ראינו את גרסת הקרוס-אובר מבית סיאט (כולם מבוססים על אותו פלטפורמה), סביר להניח שבתוך מספר חודשים נזכה לראות גרסה מרוככת ומוכנה יותר לייצור.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully