וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרם בוואריה

ירון אדרי

22.4.2007 / 13:45

ב.מ.וו מציגה גרסת גרנד-טוריסמו קונספט בתערוכת שנגחאי. האם צמד האותיות CS אומר לכם משהו?

עולם הרכב – כמו עולם האופנה – עובד לפי טרנדים ומספיק לשים לב למבול מכוניות הקרוס-אובר שמציפות אותנו. טרנד עכשווי נוסף נמצא בתחום מכוניות הספורט היוקרתיות עם הגרנד-טוריסמו וב.מ.וו מצטרפת לחגיגה עם ה-CS קונספט אותה היא מציגה כעת בתערוכת שנגחאי.

הסבר קטן לפני שממשיכים. הגרנד-טורסימו (או GT בקיצור) הוא למעשה כינוי לאותן מכוניות שמשלבות בין המראה והתכונות הספורטיביים, לשימושיות של סלון יוקרתית. קחו לדוגמא את המזרטי קוואטרו-פורטה, הפורשה פאנרמה או את הראפיד של אסטון מרטין, כולן בעלות מרכב ארבע דלתות הבנוי על מיטב השלדות הידועות של חברות האם ועל מנועיהן. ב.מ.וו לא רוצה להישאר מאחור והיא בוחרת דווקא בשוק הסיני המתפתח לצורך הצגת גרנד-טוריסמו משלה העונה לשם CS קונספט.

ה-CS זוכה לעיצוב חדש שאינו מיישר קו עם פילוספיית העיצוב השנויה במחלוקת של ב.מ.וו מהשנים האחרונות. אורכה של הקונספט מגיע ל-510 ס"מ וגובהה מיתמר ל-136 ס"מ בלבד, מה שמשווה לה מראה ספורטיבי וזורם המגובה ביעילות אווירודינמית. בצידי המכונית לא נראו האלמנטים המוכרים ואלה הוחלפו באלמנטים סולידיים יותר. סולידית פחות היא החזית שבמרכזה נפער הגריל המוכר שתפח למידות עצומות וכמובן חישוקי הסגסוגת בקוטר 21 אינטש.

מבפנים, דאגו בב.מ.וו ליצור אווירה יוקרתית כשבכל פינה אפשרית הולבשה יריעת עור והמתגים בקונסולה הראשית, כולל בורר ה-iDrive, עושיים תרכובת קראמית. הגיבוי ליכולת הדינמית של ה-CS ניתן באמצעות תצורת מושבים 2+2 כשכל אחד מיושביה מקבל כיבא ספורטיבי אותו הוא יכול לכוון כראות עיניו.

בב.מ.וו מציינים כי רק CS אחת נבנתה לצורך התערוכה וכי הם אינם מתכוונים להביאה לייצור. זאת גם הסיבה שלא דאגו לגרות אותנו עם נתוני מנוע גדוש סוסים. אנחנו לעומת זאת, מתייחסים להצהרה בספקנות ומחכים לרגע בוא תציג ב.מ.וו את נציגת הגרנד-טוריסמו הבאוורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully