וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור כהן חוזר לדקאר בעזרתכם

אסף קציר, ג'יפולוג

24.4.2007 / 9:39

בעזרת סיוע מיבואן שברולט לישראל ולאחר קבלת אישורים מיוחדים מהנהלת הדקאר, חוזר דרור כהן אל המסע המפרך מכולם

דרור כהן, אחד מהספורטאים הנכים הבולטים בארץ, בוגר דקאר 2002 במיצובישי פג'רו T2 ובעל מדליית זהב בשיט מאולימפיאדת אתונה 2004, מתעתד לצאת לדקאר 2008 בטנדר שברולט T1 ההולך ונבנה בימים אלו על ידי עידו כהן בפרדס-חנה. הרכב החדש בתצורת טנדר קבינה וחצי, יעוצב בקווים של טנדר שברולט סילברדו המוכר.

תמיכת חברת שברולט בישראל תאפשר לדרור לעשות שימוש במגוון חלקים ומכלולים מקוריים של שברולט, כשגולת הכותרת הוא מנוע שמונה צילינדרים שברולט LS6 בנפח 5.7 ליטר והספק של מעל 400 כ"ס. כמו כן יסייע היבואן ברכב סיוע לקבוצה היוצאת לדקאר - שברולט סילברדו SUT אשר יבנה גם הוא על ידי עידו כהן לתקן של רכב סיוע רשמי מסוג T5.

באתר האינטרנט המרהיב שהשיק דרור בתחילת החודש, www.dror-dakar.com, הוא מציע לכל אחד להפוך לספונסר, נותן חסות , על ידי קניית שטח פרסום על גבי "מטריצה" שתודפס על מכסה המנוע של הטנדר. כל סנטימטר רבוע על מכסה המנוע עולה 11$. השלמת מכסה המנוע כולו (וברוך השם לטנדר שברולט אמריקאי יש מכסה מנוע גדול!) מחושבת להניב את הסכום הדרוש להשלמת תקציב העתק הנדרש ליציאה לראלי דקאר – מרוץ השטח הארוך והקשה בעולם.

אצל עידו בסדנה
בינתיים ביקרנו בסדנא של עידו כהן להתרשם מתחילת הבנייה של הרכב החדש. מדובר על רכב מרוץ בקטגוריה הבכירה, אבטיפוס T1 4X4, הבנוי על פי העקרונות שעידו כבר פיתח לרמה גבוהה הן במכונית המרוץ האישית שלו, אתה התחרה בראלי הפרעונים בשנה שעברה, והן ברכב הצבאי AXE המיוצר בשיתוף פעולה עם ייצרן הרכב ההודי הענק מהינדרה עבור מכרז של צבא הודו. הרכב שונה מרכבים מקובלים בדקאר בתצורתו התלת מושבית היחודית, עבורה התקבל אישור חריג מהנהלת מרוץ הדקאר. השתתפות של שלושה אנשי צוות ברכב אחד אינה מקובלת, אך עקב מוגבלותו של הנהג ולמען הבטיחות דרור כהן קיבל את האישור להשתתף עם שני נווטים.

שוני נוסף הוא תצורת ההנעה – מנוע V8 אמריקני גדול נפח עם תיבת הילוכים אוטומטית, גם היא מחויבת בשל המוגבלות של דרור. זוהי תצורה שונה מאד מהמקובל בכלי רכב ארופאים ויפאנים, של מנועים צנועים יותר עם תיבות ידניות. תצורה זו מקובלת מאד במרוצי מדבר בארה"ב, ועידו כהן, בעצמו בוגר הדקאר, מאמין שהרכב יפתיע בביצועיו גם את הקבוצות הגדולות השולטות בדקאר באופן מסורתי. ניצחון בלפחות סטייג' אחד של הראלי נראה לו כחלום אפשרי.

דרור כהן, בן 39, טייס F16 בחיל האוויר, נפצע בתאונת דרכים לפני 15 שנים ומאז מרותק לכסא גלגלים. הוא אחד מהספורטאים הנכים הבולטים בישראל, ועוסק בנהיגת שטח כבר שנים רבות. הוא מגדיר את סיום ראלי דקאר, כמשימת חייו.

  • עוד באותו נושא:
  • דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully