וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת המכוניות בז'נווה - כפול חמש

ליאור גוטמן

25.4.2007 / 8:59

התערוכה שנפתחה אתמול בשנחאי היא עדות נוספת לצמיחתה של סין, שכבר עקפה את יפאן וניצבת במקום השני בעולם בהיקפי ייצור המכוניות

במארס האחרון השתתפו בתערוכת המכוניות הבינלאומית בז'נווה כ-250 מציגים מרחבי העולם. אתמול נפתחה תערוכת המכוניות הבינלאומית של שנחאי, שם משתתפים כ-1,200 מציגים, מקומיים ובינלאומיים כאחד. מספר כה גדול של מציגים מעיד על חשיבותה הגוברת של סין בתעשיית הרכב העולמית.

באחרונה עקפה סין את יפאן במספר המכוניות המיוצרות בה מדי שנה, ועם קרוב ל-8 מיליון יחידות היא ניצבת כיום במקום השני בעולם בהיקפי הייצור, אחרי ארה"ב. אולי תערוכת הרכב ז'נווה ותיקה יותר, אבל כשמדובר בפוטנציאל עסקי כה גדול, הפן המסחרי גובר על המסורת, ולכן יהיה ניתן למצוא השנה בשנחאי את כל העוסקים בתחום, החל ביצרני בינלאומיים וכלה במשווקים מקומיים.

תערוכת המכוניות הבינלאומית בשנחאי תיערך השנה במרכז EXPO, ותשתרע על פני שטח אדיר של 140 אלף מ"ר, שטח כמעט כפול מתערוכת ז'נווה.

ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הבינלאומית המצליחה ביותר בסין, תחשוף בתערוכה את הדור השני של מכונית התצוגה, שברולט VOLT. וולט היא מכונית המונעת על ידי סוללות חשמליות מתקדמות, מה שמסייע לה להשיג טווח נסיעה של יותר מ-1,000 קילומטר בין טעינה לטעינה. החידוש העיקרי הוא השימוש במנוע מימן לטעינת מצברי המכונית, זאת בניגוד למנוע הבנזין שהוצג בוולט במקור. מדובר בהפתעה - הדור הראשון הוצג בינואר השנה בתערוכת דטרויט, לא נסע מטר, לא שווק כלל - אבל כבר עכשיו מוצג דור שני.

מהנדסי ג'נרל מוטורס טוענים כי המנוע החדש מאפשר טווח נסיעה גדול יותר במקביל לצמצום ניכר בזיהום האוויר, וכי זהו הכיוון אליו שואפת תעשיית הרכב. בנוסף לוולט תציג ג'נרל מוטורס את מכונית הספורט קונצפט מבית ביואיק העונה לשם Riviera. מכונית זו פותחה במרכז ג'נרל מוטורס בסין, והיא מתוכננת להתאים למנוע כלאיים חדש שיוצג ב-2008. פרט למנוע החדש, מצטיינת ביואיק ריביירה במרכב המשלב סיבי פחמן, המעניק חוזק מבני ומשקל כללי נמוך.

מכונית תצוגה נוספת המוצגת בתערוכת שנחאי היא אאודי Cross Coupe, גרסת חברת אאודי לרכב כביש-שטח על בסיס מכונית קומפקטית, אאודי A3. לפי אאודי, הקרוס קופה תגדיר סגמנט חדש בתעשיית הרכב, המשלב יכולת של מכוניות ספורט קומפקטית עם דרישות רכב כביש-שטח רך. באאודי קרוס קופה מותקן מנוע דיזל מתקדם המפיק 204 כוחות סוס, שיחד עם תיבת ההילוכים כפולת המצמד שלה מעניק למכונית ביצועים ספורטיוויים במקביל לצריכת דלק של כ-17 קילומטר לליטר. את המענה לנהיגת שטח מתונה אמורים לתת חישוקי גלגל גדולים בקוטר 20 אינץ' ומערכת הנעה כפולה מתקדמת.

ב-מ-וו הציגה אף היא מכונית קונצפט, תחת השם CS. מכונית זאת אמורה להתחרות בחו"ל בפורשה פאנאמארה ובמרצדס CLS. המכונית החדשה, 4 דלתות בתצורת קופה, בנויה על שלדה מוארכת של ב-מ-וו סדרה 7, ומשתרעת לאורך 510 סנטימטרים. CS קונצפט אמורה להפוך למכונית הדגל של החברה הגרמנית בשנים הקרובות.

השראה אירופית

גם היצרנים המקומיים אינם מפגרים מאחור בהציגם עשרות מכוניות חדשות, רובם ככולם מיועדים לשוק הסיני. יצרנית המכוניות המצליחה ביותר בסין, Chery, תציג חמישה דגמים חדשים, בהם מכונית ספורט פתוחה העונה לשם Shooting Sport, ששאבה את השראתה, על פי מהנדסי Chery, מ"סגנון החיים האירופי", עם התאמה לרמות הידור ולמרווח פנימי המקובלות במערב. מכונית תצוגה נוספת מבית Chery היא A3 Hybrid, מכונית ראשונה בייצור עצמי. A3 Hybrid מצוידת במנוע כלאיים בעל יחידת דיזל מפיתוח עצמי בנפח 1.3 ליטרים העומד בתקן יורו חמש, דרישות הזיהום המחמירות של האיחוד האירופי שייכנסו לתוקפן רק ב-2009.

יצרן סיני נוסף שיחשוף לראשונה בתולדותיו מכונית חדשה הוא Jianghuai .Jianghuai מנצל היטב את דרישות הממשלה הסינית בדבר יצירת קשר מסחרי עם חברות בינלאומית כתנאי לייצור מכוניות: המכונית נבנתה בעזרת השותפה הקוריאנית יונדאי, ואילו מערך המנועים בנפח 2.0 ליטרים ו-2.4 ליטרים נרכש מהענק היפאני מיצובישי. מכונית הנוסעים החדשה, העונה לשם הזמני C926, מציגה מידות מרכב גדולות המעמידות אותה בשורה אחת עם מרצדס CLASS-E או ב.מ.וו סדרה 5: אורך של 4.83 מטרים ורוחב של 1.82 מטרים. C926 תימכר לקהל הרחב החל ביולי 2007.

בין היצרנים הבכירים הנוספים המציגים בשנחאי ניתן לציין את חברת בריליאנס (Brilliance), המציגה מכונית משפחתית חדשה בשם FRV ומנוע דיזל ראשון מתוצרת עצמית, ואת חברת FENG-DONG המציגה אף היא מכונית ראשונה מתוצרת עצמית: מיניואן בשם JingYi המשתמש במנוע בנפח 1.8 ליטרים מתוצרת מיצובישי.

כאשר המכונית הנמכרת ביותר בסין היא גירסה ישנה של הג'טה מבית פולקסוואגן, לא פלא שיצרני JingYi מתהדרים ב"ארבעה בלמי דיסק וזוג כריות אוויר": למרות ההתקדמות הטכנולוגית וצמצום הפערים, המכוניות הסיניות עדיין אינן עומדות בדרישות השווקים המערביים בכל הקשור לזיהום אוויר ובטיחות, ונראה שעל אף עושר הדגמים עוד ארוכה הדרך בה ניתן להכריז על כיבוש סיני של תעשיית הרכב העולמית.

תערוכת המכוניות הבינלאומית בשנחאי תינעל בשבת, ה-28 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully