וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: יוסאנג אקילה GV250

אורן קוזלובסקי, ריידרס

25.4.2007 / 14:30

יוסאנג הקוריאנית מביאה את האקילה, אופנוע מתחילים באריזה יפה, עם מנוע 250 סמ"ק והילוכים. אז למי הוא מתאים?

בדרך כלל כשמשהו נראה כמו עוף, מריח כמו עוף ויש לו טעם של עוף, זה עוף! אם גם האריזה כתוב 'עוף' ולנו יש כבר ניסיון טוב עם עופות קודמים, סביר להניח שיהיה לנו קשה לתת ביס ולחוות טעם של דג. מצד שני יש מוצרים שנועדו לאלו שאין להם ניסיון וצפיות מוקדמות, אנשים שיטעמו ויחליטו ללא דעות קדומות והשוואות אם טוב להם או לא. במילים אחרות, לא תמיד ניסיון הוא יתרון.

מהרגע שאופנועי יוסאנג נחתו בארץ יצא לי לרכוב כמעט על כולם. על האופנועים הגדולים יותר עם מנועי ה-650 סמ"ק רכבתי על תקן של חבר שמסייע בשלב ההרצה, אחר כך ככתב שבוחן את האופנועים ותמיד חזרתי עם הערכה ליצרן הקוריאני. גם את מנועי ה-250 סמ"ק V-twin ואפילו האחים הקטנים עם מנועי ה-125 סמ"ק שמיועדים לבני נוער אהבתי. בכל אופנוע מצאתי דברים קטנים מוזרים קצת שונים כמו נורית חצי מכל דלק, אבל תמיד החבילה הכוללת הייתה כזאת שבמחיר ומצב החלופות בשוק אפשר היה לראות היגיון שיווקי ברור ופוטנציאל לכביש הישראלי.

בכלל לא כבד

את האקילה 250, קרוזר קטן עם מראה של אופנוע תיור אמריקאי, קיבלתי ל-24 שעות כשנקודת הפתיחה הייתה גבוהה במיוחד, האופנוע חולק את אותו מנוע נהדר עם הקומט 250GT, אופנוע כביש בסיסי שמגיע בגרסאות ספורטיביות עם חיפויי פלסטיק יפים שמכסים את רובו או רק את הפנס הקדמי, לפי בחירת הלקוח וגם גרסה ערומה עם תנוחת ישיבה זקופה יותר, למי שמחפש אופנוע מתחילים בסיסי לרכיבה יום יומית. המנוע כאמור מוכר, מראה האופנוע מרשים ובהשוואה לחלופות מסין מרגיש האופנוע איכותי מאוד ונהנה מביקורות אוהדות של מורים המלמדים רכיבה על אופנוע.

התמקמתי במושב הרוכב, התנעתי בקלילות, הזזתי את האופנוע לאחור כדי לצאת משורת האופנועים האחרים והנחתי את הרגלים על רגליות הרוכב שהפתיעו לטובה ולא היו ממוקמות רחוק מידי מלפנים. מיקום הידיים על הכידון וגובה הכידון הזכירו לי קטנוע 250 סמ"ק וכך גם קלות הרכיבה.

האופנוע לא כבד, רק 155 קילוגרם לאופנוע שנראה כמו משהו שיצא מהכבישים הארוכים של אמריקה ואיבד את החבורה של עטויי העור וחובשי הקסדות המינימליסטיות והמצחיקות. התחושה אפילו קלה יותר בזכות מרכז כובד נמוך וברכיבה בעיר מרגיש האופנוע יציב מאוד ועם רצון עז להמשיך ישר, הכל בזכות המזלג הקדמי שממקם את הגלגל מטר וחצי לפני הגלגל האחורי. קל להבין איך רוכב שעולה על האקילה 250 כאופנוע ראשון, עם חששות ופחדים, מתאהב באופנוע ומרגיש בטוח על הכביש.

תחושת הביטחון והיציבות ממשיכה גם בפניות עירוניות ועד 30 קמ"ש כל סיבוב של הכידון מוביל את האופנוע לנקודה הרצויה כאילו שהאופנוע נע על מסילה. רדיוס הסיבוב רחב יחסית וזווית ההטיה קלה גם בגלל מיקום הרגליות וגם בגלל שהאופנוע לא אוהב להיות על הצד. במהירות גבוהה יותר מספיקה הטיה של הגוף כדי להיכנס לפניה וניסיון לדחוף את הכידון ולהפיל את האופנוע לסיבוב עם סחיטה של הגז מחזירות את הרוכב לתחושה של קטנוע שלא נועד לפנות מהר וספורטיבי. טוב, האקילה כאופנוע מתחילים באמת לא נועד לספק ריגוש ברכיבה לרוכב היומרני, בשביל זה יש אופנועים עם תנוחת רכיבה אחרת.

מבחן ענבר

למבחן ענבר ניגשתי ללא כל חשש. זהו אופנוע רגוע ולא מאיים שאמור לספק נוחות לרוכב המתחיל, רוכב שבחלומו ראה את השקיעה כשמאחוריו מורכבת אהובה ששערה מתבדר ברוח, אבל כאן טעיתי. לאופנוע המבחן לא הייתה משענת, המושב לא בנוי כדי לספק תמיכה ורגליות המורכב לא מספקות שום נקודת תמיכה ליושב מאחור. העלייה על מושב המורכב של האקילה קלה מאוד בזכות גובהו הנמוך של האופנוע אבל רכיבה ממושכת לטיול או מחוץ לעיר ללא משענת ושינוי מיקום הרגליות המורכב בלתי אפשרית, מה גם שכל ניסיון של המורכבת שלי למצוא את מקומה הורגש מאוד על הגלגל האחורי והקשה מאוד את הרכיבה בכביש מהיר ועמוס תנועה.

המנוע תפקד מצוין, מנוע שמספק לרוכב המתחיל מספיק כוח כדי להשתלב בכבישים מהירים ולא משאיר רגעים של חוסר אונים כשפתאום לא מבינים לאן נעלם הכוח. גם בעלייה בכניסה לכביש 443 לכיוון מודיעין, שמר האופנוע על מהירות שלא אפשרה למכוניות לעקוף ולסכן אותנו. עם תמיכה טובה יותר למורכבת היינו ממש יכולים ליהנות מ-30 ק"מ אלו.

הרבה אופנוע, מעט כסף

המנוע אגב מילא תפקיד נוסף באקילה, אף אחד על הכביש לא מאמין שזה מנוע 250 סמ"ק, גם בעיר ובמיוחד ברמזורים מחוץ לעיר בטוחים אנשים שמדובר באופנוע הרבה יותר גדול. נפח המנוע משאיר אותם פעורי פה וכך גם המחיר,37,595 שקל לא נראים לנהגים ולקטנוענים סביבי מוגזמים לכל כך הרבה אופנוע. נהגים ששאלתי בכמה הם מעריכים את מחירו, נקבו בסכומים גבוהים הרבה יותר, אני מניח שאילו ידעו מה נפח המנוע אולי היו מתאימים את הניחוש למציאות, אבל במדינה בה ערך נתפס הוא אמת מידה לרכישה טובה, אופנוע שנראה כמו 50,000 שעולה פחות, יכול להיחשב כעסקה טובה.

ככל שרכבתי יותר על האקילה 250 הבנתי שזה אופנוע שנועד להיות אופנוע ראשון למי שחלם על הארלי וכרגע רק נכנס בזהירות ובזול לעולם הדו גלגלי. בלם הדיסק הקדמי חלש יותר מבלם התוף האחורי, כדי לא להפחיד את הרוכב המתחיל וחסר הניסיון, הכידון ממוקם מול החזה כמו בקטנוע כדי להקל על ההיגוי, המחוונים קריאים וברורים והכל ממשיך את הקו היציב ונוסך הביטחון שמשדר האופנוע. מי שרכב על אופנוע והחליט לרדת בנפח מטעמי חיסכון או לחץ משפחתי, לא ימצא את עצמו על האקילה, אבל רוכבים שרכבו קודם על קטנוע ירגישו מיד בבית, למרות מכל הדלק הגדול בין הברכיים וההילוכים ברגליים.

הכותב, אורן קוזלובסקי, הוא עורך אתר האופנועים ריידרס www.riders.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully