וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

335 כ"ס לגולף GTI

26.4.2007 / 9:58

סדנת ספורטק הדרום אפריקנית הצליחה לחלץ 335 סוסים ממנוע הגולף GTI כחלק משדרוג מקיף והפגנת יכולות

ביום שישי ה-27 באפריל, תיפתח תערוכת ה'קסטרול אקסטרים' בדרום אפריקה ואחת מכוכבות התערוכה צפויה להיות הגולף 5 GTI של סדנת ספורטק. זו אינה הפעם הראשונה שסדנה זו מנסה את כוחה בחילוץ סוסים מה-GTI. בפעם הקודמת התפוקה עמדה על 300 כ"ס וכעת, לכבוד תערוכת האקסטרים, נמצאו מתחת למכסה המנוע 35 סוסים נוספים.

בשדרוג זה, המכונה סטייג' 3 מוחלפים לא מעט רכיבים במנוע כדי להפיק 135 סוסים יותר מאשר במקור. מרבית מחלקי המנוע הוטסו במיוחד מסדנת ABT המפורסמת מאלבמה. כך למשל הוחלף מגדש הטורבו באחר גדול יותר מבית KKK ואליו חוברה צנרת פליטה בקוטר 73 מ"מ העשויה מנירוסטה לשיפור זרימת גזי הפליטה. גם המנוע נפתח ובו הוחלפו טלטלי הבוכנות באחרים חזקים יותר כדי להחזיק לחץ גדישה של 1.2 באר ולסיום, תוכנת הניהול שבמחשב ניהול המנוע עודכנה בהתאם לפרמטרים החדשים.

כצפוי, השיפור לא נגמר שם. הקפיצים והבולמים המקוריים הוחלפו בקויל-אוברים מדגם 'פרו-סטריט' של אייבאך, המאפשרים הנמכה של הגוף וחידוד מאפייני הנהיגה. על הבלימה אחראית כעת מערכת מבית ספורטק עם דיסקים בקוטר 368 מ"מ וקאליפרים עם לא פחות מ-8 בוכנות לקאליפר. אלו שוכנים בתוך חישוקים קלילים בקוטר 19 אינטש. אלו נועלים צמיגים שמנמנים במידות 235/35 R19.

רגע, עדיין לא סיימנו, שכן מלבד כל התוספות והחיזוקים למנוע וההתנהגות, גם אנשי הסאונד של ספורטק רצו לשחק עם הגולף הזו. התוצאה היא מערכת שמע לא פחות מהיסטרית מבית רוקפורד פוסגייט המסוגלת לפוצץ אוזניים עם 140 דציבלים נקיים. בנוסף אליה, הותקנה בתא הנוסעים מערכת מולטימדיה המאפשרת ליושבים מאחור לגלוש באינטרנט תוך כדי נסיעה ובגב המושבים הקדמיים מותקנים מסכים ומקלדות אלחוטיות.

נכון, 335 כ"ס אינו ההספק הגבוה ביותר שהופק עד היום ממנוע הגולף GTI, אבל אנשי ספורטק מודיעים רשמית כי הם מוכנים להתחרות עם כל סדנה ששיפרה גולף 5 GTI בכל מסלול – ישר ומפותל. רק אל תשכחו שצריך לנסוע עד דרום אפריקה בשביל זה...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully