וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון לבאגי קינרוד

נמרוד מלר, ג'יפולוג

27.4.2007 / 8:35

מכוניות סיניות עדיין אין בישראל, אבל באגים כבר יש. יצאנו לבחון את הקינרוד החדש בשתי גרסאותיו

הסינים הולכים לכבוש גם את שוק הרכב. מי שיכול מעשירי ישראל, מנסה להתברג מוקדם, לתפוס בלעדיות עם ייצרן סיני – וכאלו יש הרבה. בסין מיוצרות היום יותר מכוניות מאשר בכל מדינה בעולם מלבד ארה"ב. כרגע הן גם נשארות שם - אבל לא לתמיד.

אנחנו זוכרים את הזלזול במכוניות הקוריאניות רק לפני עשור, ואת מעמדן היום. רובנו לא זוכרים שהמצב היה זהה עם היפאניות לפני שלושה עשורים. הסינים עוד יישרו קו ויקבלו את הכבוד המגיע להם, אבל בקצב מהיר הרבה יותר ממה שאפשר לדמיין.

הכיבוש מתחיל בשטח

בינתיים, מכוניות הנוסעים הסיניות נאבקות בבעיות מול התקינה האירופאית והאמריקנית, אבל רכב שטח סיני כבר נוסע בשבילי ישראל. רק לפני חצי שנה בחנו את הקינרוד סהרה 250, מיני-באגי דו מושבי, בעל עיצוב משעשע ואיכות חובבנית, ועם מתלה אחורי איום ונורא. אורן פרינטה, מחברת פרדי פי.אס היבואנית, הבטיח לנו אז שדגמים משופרים יגיעו במהרה והסינים בהחלט עומדים בהבטחה של אורן.

כדי לבחון את הרפטור 250, מחליפו של הסהרה (אצל הסינים הדגמים מעודכנים בקצב של כמה פעמים בשנה) ואת ה-Pro650 המלהיב הרבה יותר, הבאנו, כמו בתוכנית טופ-גיר, את צוות המרוץ המאולף שלנו: לירן סברוב ואייל אפרתי, מתחרים וותיקים בליגת הראלי רייד.

הרפטור 250 הוא דגם בסיס שבחברת פרדי פי.אס. מייעדים בעיקר לחברות טיולי הטרקטורונים הפורחות בצפון הארץ. הוא מציע הגה עגול, כלוב התהפכות וחגורות בטיחות, סממנים ותחושה של רכב אמיתי לאנשי הייטק בטיולים מאורגנים, שמפחדים להתמודד עם כידון. מסתבר שיש הרבה כאלו, שכל הפתרונות שקיימים עבורם כיום, טרקטורוני עבודה כמו מיול וריינג'ר, עולה כפליים לפחות מהגמד הסיני.

הרפטור הזה, טורף?

הרפטור דומה מאד לסהרה בכל מובן, למעט החידוש החשוב של מתלים אחוריים נפרדים. עכשיו הוא מספק איכות נסיעה סבירה ביותר. זה לא כלי מהיר. 250 סמ"ק של מנוע דמוי-הונדה מיושן, 10.5 כ"ס ביום טוב על 371 ק"ג לפני נוסעים, מזיזים אותו בקצב טיול ולא הרבה יותר. אבל הוא מספק כיף פשוט ונגיש לכל נהג, בכל רמת מיומנות, במחיר של כ-30,000 שקלים. אבל לא בשביל הרפטור הבאנו את צוות סרטינה עד רמות נפתלי.

הפרו-650 השחור הוא כבר משהו אחר: ארוך, רחב, כבד יותר (460 ק"ג), עם מנוע 650 סמ"ק דו בוכנתי ו-17 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בעלת ארבע הילוכים ורברס. על פניו מדובר על מיני-באגי של ממש. הוא מאפשר טווח מהירויות גדול הרבה יותר מאחיו הקטן, ומצטיין בשיכוך מהמורות השטח. היציבות הכיוונית שלו טובה במהירויות גבוהות (70-80 קמ"ש). זהו רכב שעשועים אמיתי שמספק את מנת האדרנלין גם למכורים כבדים – ובמחיר צפוי של 45,000 שקל גם הוא זול מכל מתחרה – למעשה אין לו מתחרים רשמיים. אבל שתי בעיות כבדות הפריעו לבוחנים שלנו בכל זאת.

שתי בעיות

אחת היא תנוחת נהיגה גרועה לנהגים בגובה בינוני ומעלה. המושבים עצמם נוחים, והכלי בסך הכל מרווח מספיק אבל מיקומי הדוושות וידית ההילוכים מפריע ומעייף לאורך זמן. הרכב כנראה תוכנן למידות של סיני ממוצע, ורק לירן נמוך הקומה הרגיש בנוח. נהגים גבוהים התקשו מאד בתפעולו. כאשר רגל ימין על דוושת הגז הגבוהה והרחוקה מדי, ידית ההילוכים נמצאת מתחת לברך. החלפת הילוכים דורשת ריכוז ותרגולת מיוחדת. למדנו שהרכב מזנק בלי בעיה בהילוך שני, וכך הסתפקנו בהילוך שני ושלישי בלבד רוב הזמן.

הבעיה השנייה היא בפניות הדוקות ואיטיות. הרכב בעל נטייה חזקה לתת היגוי, או במילים של לירן - "אין הגה". בעין בלתי מזוינת ניתן להבחין בכיוון הלא נכון של המתלים הנפרדים, עם זווית קמבר חיובית בגלגלים הקדמיים ולעומת זאת גם באחוריים... זו במהות, בעיה של בקרת איכות בקו היצור, הניתנת לתיקון אך מדגימה את העובדה שהסינים עדיין "לא שם" מבחינת תכנון. הרכב מועתק, אבל לא מהונדס כהלכה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הכובש הסיני

דגם ה-250 כבר עבר תקינה מלאה והחל להימכר לחברות טיולים. דגם ה-650 יחל להימכר בקרוב. שניהם עדיין סובלים מאיכות נמוכה, אבל מספקים המון כיף ובזול. אם נזכור שהתעשייה הסינית היא היפר-אקטיבית, ודור של רכב אינו נמדד בשנים אלא בחודשים, יתכן ששוק הטיולים באצבע הגליל הוא רק הקו הראשון שייפול בידי הענק הצהוב מהמזרח.

הכותב, נמרוד מלר, הנו עורך אתר רכבי השטח ג'יפולוג www.jeepolog.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully