וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופנוע הכי מרשים בתיכון

אורן קוזלובסקי, ריידרס

29.4.2007 / 8:43

הקרב המכריע מתרחש בחניה של התיכון, שם 'הכי' היא מילת המפתח, יצאנו למבחן ראשון עם הגיבור התורן: יוסאנג קומט GT125R

הקרב האמיתי אצל הרוכבים הצעירים מתחיל ונגמר בחניה של התיכון, כאן אין רחמים ואין מקום לטעיות, 'הכי' זאת מילת המפתח. למי יש את הכלי הכי יפה, הכי גדול, הכי מהיר והכי מושך תיכוניסטיות. כשאני הייתי בתיכון, 'הכי הרבה אופנוע' היה הפאנטיק מוטור אנדורו - אופנוע גבוה ומרשים שעשה המון רעש ונראה כמו הגדולים. אחריו באו הסוזוקי והפיאג'ו SI ולכולם היה ברור איך מתחלקת עוגת הכבוד.

עם השנים השתנו האופנועים, מלכים קמו ונפלו, שמות יצרנים עלו על הפודיום וחלקם נעלמו ברחש חרישי, הטכנולוגיה השתכללה ופתאום נטרפו הקלפים והשתנו החוקים. לשוק נכנסו אופנועי ה-125 סמ"ק וקבעו רף חדש לסטייל, כוח וביצועים.

נראה גדול

לצד הקטנועים, צצו אופנועי קאסטום קטנים, אופנועים דו שימושיים עם מראה שטח קרבי ואופנועים שנראים כמו אופנועי מסלול עם מכלולים מרשימים ומנועים שהוגבלו לעד 14.6 כ"ס, המקסימום המותר לרוכבים בני 16. הראשון היה ה- CBR125 של הונדה עם מנוע 13 כ"ס, שהציע אופנוע שנראה כמו העתק מוקטן של אחיו הגדולים ונראה כמעט כמו הדבר האמיתי. אליו הצטרף הליפאן ספורט עליו לא ממש הספקנו לרכוב ולבסוף הופיע היוסאנג קומט GT125R שביחד עם הצמיג המרשים מאחור, במידה 150/70 R17 וקדמי במידה 110/70 R17, שילדה מחופה זהה בגודלה לאח הגדול יותר עם מנוע ה-250 סמ"ק ובלם דיסק גם מאחור, קבע רף חדש ל'איך אופנוע 125 סמ"ק צריך להיראות'. קשה להאמין שה- GT125Rהוא אופנוע לבני 16, הוא פשוט נראה גדול יותר.

השלדה של האופנוע דומה מאוד בצורתה לשלדה של ה-GS500 של סוזוקי. המנוע הוא מנוע שני צילינדרים בתצורת V שמוסיף למראה ומספק כאמור 14.6 כ"ס. הפלסטיקה מוסיפה המון נפח בעין וכשעולים על האופנוע הוא מרגיש כמו משהו גדול יותר ולא כמו אופנוע לבני 16. כונסי האוויר מלפנים בסגנון מערכות הראם-אייר של האופנועים הגדולים, שמובילים כאן אוויר לשום מקום, הצבעים הקרביים והכיתוב GT125R בכל מקום רק מוסיפים למראה ואם הקוריאנים היו הולכים עוד צעד קדימה הם היו צריכים להוסיף בחזית ועל הצדדים מספר שחור גדול בתוך עיגול לבן בסגנון מסלולי המרוצים.

10,500 סל"ד

התנעה מזכירה מיד שמדובר במנוע קטן, לא קטן כמו בימים שאני הייתי בן 16 וגם חזק בהרבה, אבל זה בכל זאת אופנוע נערים בתחפושת רצינית. לוח השעונים הדיגיטאלי קופץ לעין ומספק את כל המידע הנחוץ בירוק על גבי שחור ומד הסל"ד הענק עם המחט התזזיתית והקו האדום ב-10,500 סיבובי מנוע לדקה מעלה חיוך.

ה'קליפאונים' הצמודים והנמוכים במקום כידון ממקמים את הרוכב נמוך מעל מכל הדלק וחופת המשקף של מסכת החזית ממקמת את הרוכב בתוך האופנוע. המושב הצר והנוח והרגליות המתכווננות לשישה מצבים מאפשרים לכל רוכב בכל גובה להתאים לעצמו את התנוחה כך שברכיו יחבקו את מכל הדלק והרגליות יספקו את התמיכה הרצויה. המראות ממוקמות על מסכת החזית וניתנות לקיפול, גודלן סביר והראות לאחור טובה.

מדעי ההתנהגות

בולם זעזועים יחיד בצבע אדום מאחור ומזלג הפוך מוזהב מלפנים, גם יפים וגם אופים, מלפנים הרכות קצת מוגזמת, אבל אולי זה רק בגלל שאני מגיע מאופנועים גדולים וקשה לי להתרגל לתנודות המלוות ספיגה של מהמורות בזמן הרכיבה. המתלה האחורי לעומת זאת, מצוין, במיוחד לרוכבים במשקל קל. מורכב מאחור ירגיש את הכביש ויכביד על הבולם, אבל לרוכב בודד איכות הרכיבה, במיוחד בעיר, מצוינת.

משקל האופנוע, כ-155 קילוגרם שמורגשים מאוד בזינוק, אבל לאחר מכן האופנוע מרגיש קל ומאיץ יפה. העברת הילוכים מהירה ומשיכה של האופנוע לתחום הסל"ד הגבוה מההילוך השלישי ועד להילוך החמישי מאיצה את היוסאנג בכביש מהיר אל מעבר ל-115 הקמ"ש ומאפשרת רכיבה זריזה ובטוחה. בעיר במהירויות סבירות קל מאוד לתמרן בין כלי הרכב, אבל צריך לזכור שזה לא קטנוע. בפניות מורגש יתרון הצמיגים והאופנוע נוטה לתוך הסיבוב ומתיישר בהאצה לאחר מכן כמו אופנועים גדולים ממנו. מעניין יהיה לראות בעתיד נערים עם אופנועים כאלה שישתלמו בבית הספר לרכיבה של גידי פרדר, או בכל מסגרת אחרת, תוקפים פניות ומשתמשים באופנוע ככלי לימוד בדרך לאופנועים גדולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אם רק הייתי שוב בן 16

היוסאנג קומט GT125R נוח מאוד לרכיבה ומספק את מקסימום הכוח המותר בדרגת הרישוי הראשונה, מחירו כ-23,000 שקל, אבל יותר מהכל האופנוע פשוט נראה מרשים ומנצח בקרב הראשון והחשוב, בחניית האופנועים של התיכון. עם ציוד הרכיבה הנכון ומבט קשוח וקר בעיניים, אין כרגע אופנוע שמחמיא בצורה כזאת לבעליו בקבוצת הרישוי הראשונה. אם היו אופנועים כאלה כשאני הייתי נער, אחח... אם רק הייתי יכול לחזור לגיל 16...

הכותב, אורן קוזלובסקי, הנו עורך אתר האופנועים ריידרס www.riders.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • יוסאנג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully