וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאי רדאר ברכבת ישראל

ירון אדרי

29.4.2007 / 17:32

מערכת רדאר אוטומטית חדשה נכנסת לשימוש ברכבת ישראל. המערכת תתריע על מכשולים במסילה

כנראה שמשהו בכל זאת זז בצמרת משרד התחבורה וברכבת ישראל. ביקורת רבה הושלחה לאחרונה כלפי אופן ההתנהלות בצמרת הרכבת בעיקבות התאונות הקטלניות שפקדו את המסילות בשנתיים האחורנות. רק לפני חודש דיווחנו לכם כאן בוואלה! רכב על סימולטור האימון לנהגי הקטר וכעת אנו מדווחים על מערכת בטיחות נוספת.

רכבת ישראל מודיעה על רכישתן של 18 מערכות רדאר לשיפור הבטיחות במפגשי מסילות הברזל והכבישים. מערכת הרדאר ממוקמת בסמוך למפגש ופעולתה מתבצעת אוטומטית יחד עם ירידת המחסום. תפקידה של המערכת לאתר מכשולים אשר נותרו על המסילה בין זרועות המחסום ובמקרה שכזה, הן מעבירות איתות לקטר אשר עוצר באופן אוטומטי.

18 המערכות שהוזמנו, מצטרפות ל-5 מערכות נסיוניות אשר פועלות מזה שנה וחצי בקו ת"א-חיפה ולמערכת נוספת המוצבת בכפר שמריהו וממתינה לאישור הפעלה ממשרד התחבורה. בעזרת המערכות, יעלה רף הבטיחות במפגשי המסילות עם הכבישים. מנכ"ל רכבת ישראל עפר לינצ'בסקי, מוסר כי המערכת אינה מהווה תחליף להפרדה מפלסית בין המסילה לכביש, אך היא בהחלט מהווה שיפור בטיחותי ראוי. עוד הוא מציין כי רק ביום העצמאות האחרון התריעה המערכת על רכב שנתקע בזכרון יעקב ומנעה תאונה כבדה.

הזמנת המערכות נעשה באישורו של שר התחבורה שאול מופז וכעת דנה וועדת היגוי מיוחדת על מיקום הצבתם. אנו מברכים על החלטה זאת אך בכל זאת ממליצים להמשיך ולהיות עירניים בכבישים.

עוד הודיעה היום רכב ישראל כי משרד התחבורה הקצה 300 מיליון ש"ח לתיכנון הקמת מסילת רכבת לאילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully