וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה קטנה עליו

אורן קוזלובסקי, ריידרס

2.5.2007 / 9:39

שמנו את היד על הימאהה YZF-R6 החדש. הוא רזה ויש לו רק 600 סמ"ק, אבל הוא לא מתבייש מאף אחד

מי לעזאזל בוחן ימאהה YZF-R6 על כביש בישראל באמצע שבוע? איך אפשר במדינה נטולת מסלול מרוצים לראות מה באמת הסופר ספורט קל המשקל ועצבן המנוע הזה נותן? מי בכלל בוחן את מי? אנחנו את האופנוע או האופנוע אותנו? איך זה שיצאתי עם יותר שאלות מהרכיבה הזאת ובלי תשובות?

לא צריך לרכוב על ה-R6 כדי לדעת שהאופנוע חזק, מתוחכם, בעל יכולת פניה מדהימה ומכלולים שמתאימים למסלולי המראה ולא רק למסלולי מרוץ. מספיק לראות את המפרט הטכני: מצערת ללא כבל, מסוג Drive By Wire שמעביר מידע למחשב שמחליט בעצמו כמה לפתוח את המצערת ובהתאם להזרים דלק למערכת כדי שהתגובה תהייה חלקה וללא הפתעות לרוכב הקיצוני. ישנה גם זרוע אחורית יצוקה ביחידה אחת ושיפור של שילדת הקורה הכפולה הקרויה 'דלטה-בוקס' בפי ימאהה ועוד מינוחים טרמינולוגיים שיכולים להעסיק חובב אופנועים שעות רבות.

נולד על המסלול

כדי להבהיר שמדובר באופנוע סופר-ספורט בנפח בינוני שהמילה מהיר או קיצוני קטנות עליו, גויסה מחלקת העיצוב ותכננה פרונט שלא משאיר לך מקום במראה כשאתה רואה אותו מתקרב וזנב שיישאר חרוט בזיכרון הנעקף כמה שיותר זמן. מסכת החזית עם כונס האוויר האגרסיבי שבולע אוויר בלחץ גובר ככל שעולה המהירות ומזרים אותו כדי לייצר שריפה יעילה של הדלק, נראית רעה ומאיימת.

יחידת התאורה בזנב האתלטי משולשת, חדה ומאירה בלדים למרחק ומדגישה עוד יותר את גודלו המינימאלי של סוף האופנוע. האגזוז נשאר בצד האופנוע ולא עבר למרכז או אל מתחת למושב כדי לאפשר תווך תנועה בלתי מופרע בין הזנב לגלגל האחורי. גם בעמידה האופנוע נראה מהיר ואם נוסיף את הצליל הצווחני של המנוע כשסוחטים את המצערת, אז מקבלים אפקט מרשים ביותר שלא משאיר אף אחד אדיש.

תוותרו על המורכבת

האופנוע מיועד לרוכב אגרסיבי שמחפש אופנוע קליל וזריז, חוסר מומנט לעומת האח הגדול בעל מנוע הליטר מפוצה בהיגוי וביכולת לפנות מהר, את מה שהאופנוע יפסיד בישורת הוא ירוויח בפניות. האופנוע גם מיועד לרוכב שרוכב ללא תוספות, לבד, סוליקו על האופנוע, שני ניסיונות להרכיב על הקישוט האחורי שנראה כמו מושב, לא עלו יפה, לא אצל המורכב ולא מצד האופנוע. מסתבר שהיחידות שיוכלו ליהנות מהמושב האחורי של ה-R6 הן נערות גומי עם ברכיים שמשתלבות טוב באזור השקדים ובעלות סיבולת גבוהה במיוחד. תמיכת הרגליים למורכב מצוינת אומנם, אבל בנינו, אף אחד לא קונה אופנוע כזה כדי להרכיב עליו.

אז רכבתי לי לבד עם חיוך לטייל על ה-R6 וראיתי שאפשר לרכוב עליו גם בסל"ד נמוך, אבל אחרי שנייה וחצי מסובבים את הידית ושוכחים מכל העולם, כי זה פשוט לא הגיוני לרכוב עליו לאט. אפשר ורצוי לרכוב עליו בסל"ד בינוני, אבל אחרי שנייה וחצי מסובבים את הידית שוב ושוכחים מכל העולם ואז רוכבים עליו בתחושה של מסלול מרוצים ונכנסים למוד של משחק מחשב כשצריך לזגזג בין הרכבים ולצבור נקודות.

אטרף על שני גלגלים

האופנוע מכניס את הרוכב עליו לאטרף שגובר עם הצליל האיכותי והצווחני של המנוע. ככל שהאחרון עובד חזק יותר, כך קל יותר להיסחף עם האופנוע וככל שנסחפים כך גם עולה תחושת הביטחון. האופנוע מתוכנן כך שייתן יותר ממה שאנו מסוגלים ורוצים לקחת בכביש ציבורי. ברכיבה הראשונה שלי עליו, נגמר הצמיג האחורי לחלוטין באמצע הדרך למקום בו קבענו להצטלם. כנראה בשל עודף משקל על הגלגל האחורי. רוכבים קודמים שנהנו מהאופנוע והצמיגים וכביש ארוך מידי ללא שום פניות לא התאימו לאופנוע, בפעם השנייה חשבנו, איך רוכבים כמה שפחות לכביש שאפשר ליהנות ממנו כמה שיותר וייחלנו למסלול שיקום בפרברי גוש דן, אליו נוכל להגיע עם האופנוע על נגרר כדי לרכוב רק בפניות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אפילו די נוח

ה-R6 נוח לרוכב ולמרות הייעוד הקיצוני. קל לשבת עליו ולחבוק את מיכל הדלק הגדול, הרכינה קדימה לא מוגזמת והמאמץ על הידיים והגב התחתון לא מורגש בכלל. האופנוע מגיב בחלקות מדהימה ומאפשר לרכוב בלי מאמץ גם בתוך העיר מבלי לדרוש מהמנוע עבודה מטורפת ועם העברת הילוכים נעימה גם בסל"ד נמוך, לפחות בשלושת ההילוכים הראשונים, מתאפשרת תנועה רגועה יחסית. בכביש מהיר וטכני האופנוע משנה את עורו לחלוטין ולמרות הידידותיות הרבה לרוכב הוא נופל במהירות מצד לצד עם כל לחיצה של הברך החיצונית על מכל הדלק והטיה של הגוף. פתיחת גז אגרסיבית ביציאה מהסיבוב בהילוך נמוך, לא שולחת את הרוכב למאבק עם הגלגל הקדמי, אלא האופנוע נשאר יציב וההיגוי נשמר ברור ומדוייק.

מי מכם שמחפש אופנוע לרכיבה ספורטיבית 'נטו' ואולי לשלב גם קצת טיולים מהירים עם חברים שרוכבים על אופנועים דומים בסופי שבוע, אבל לא רוצה את המאבק המתיש עם האופנוע, ה-R6 יכול להתאים. כמובן בתנאי שהרוכב לא צריך להרכיב אף נוסעת נוספים ולא משתמש באופנוע ככלי רכב עיקרי ויחיד.

כמה עולה?

מחירו של ה- YZF-R6בארץ עומד על כ-107,000 שקל וכולל במחיר הזה המון טכנולוגיה ותחכום. המנוע מייצר 120 כ"ס ומיישר קו עם אופנועי הסופר ספורט האחרים בנפח של 600 סמ"ק, אבל הבונוס האמיתי הוא הקלות והידידותיות לרוכב. קל ללמוד אותו וקל להיסחף אתו אם כל מה שמחפשים זה את האטרף והאתגר. זה לא אופנוע למתחילים אבל מצד שני הוא מתאים יותר מאופנועי העבר בקטגוריה לרוכבים שהתנסו ברכיבה ספורטיבית ורוצים להתקדם לשלב הבא. ה-R6 בעיקר מתאים לרוכבי ליטר ספורטיביים שהבינו שאולי עדיף לוותר על הרכיבה המהירה מאוד בישורות ארוכות ולהתמקד בזריזות של הכבישים המפותלים והיפים. שם הוא מראה למה הוא מסוגל, אבל הימאהה הזה לא ימצא את ייעודו באמת כל זמן שאין מסלול מסודר וסביבה בטוחה לרכיבה על המגבלות בלי הפרעות ומכשולים מסוכנים ובלתי צפויים.

הכותב, אורן קוזלובסקי, הנו עורך אתר האופנועים ריידרס www.riders.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • ימאהה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully