וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחידה בארץ

ירון אדרי

6.5.2007 / 17:26

הלוטוס 72 כמעט בת ארבעים, בערך יד עשירית ומעולם לא היתה של רופא. הייתם נותנים לה מעל המחירון?

חובבי הפורמולה 1 שומרים מקום של כבוד ללוטוס ולמהנדס הראשי שלה, קולין צ'פמן. לזכותו של צ'פמן רשומים עשרות פטנטים ופיתוחים טכנולוגיים חלוציים בהם נעשה שימוש עד לימנו אנו. היו גם פיתוחים פחות מוצלחים כמו הלוטוס 72 שעומדת כעת למכירה על ידי בית המכירות הבריטי H&H.

הלוטוס 72 מדגם R1, הגיעה אל מסלול המירוצים בשנת 1970 וכמו שמה, גם היא הקדימה את זמנה. ג'ון מיילס היה הראשון לנהוג ב-R1 בגרנד-פרי הספרדי בו היא נחלה כישלון עקב בעיות במערכת המתלים. בלוטוס יעדיפו לשכוח את אותה שנה בגלל מותו הטרגי של יוכן רינדט שהוכתר כאלוף העולם עם הלוטוס R2 לאחר מותו.

בהמשך, קיבלה הלוטוס R1 את המתלים של ה-R2 והועברה לידיו הנאמנות של פעמיים אלוף עולם, גראהם היל. גם בידיו של היל לא צלחה המכונית (שבינתיים כונתה R4) ולאחר מספר מירוצים היא עברה אל השוויצרי ג'ו סיפרט ולאחר מכן אל הנהג האגדי, אמרסון פיטיפלדי.

המכונית המשיכה את קריירת המירוצים בכל מיני מפגשים מקומיים תוך שהיא עוברת מספר ידיים, זוכה לשיפוץ כללי ומקבלת מנוע קוזוורט' DFV חדש. קולה נדם בתחילת שנות ה-90 למרות מצבה החיצוני והמכני המצויין.

15 שנים אחרי, ב-25 ליולי למען הדיוק, תעמוד הלוטוס 72 למכירה במסלול המירוצים בקמפטון פארק. אל תתנו לחוסר הצלחתה להשפיע עליכם, בכל זאת מדובר בפיסת היסטוריה שיצר קולין צ'פמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully