וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי ידיים

ירון אדרי

7.5.2007 / 10:14

חלוקת הריכוז בנהיגה מופנית להמון פעולות לא הכרחיות. בפורד מאמינים שהפיתרון טמון בבלוטות'

פעולת הנהיגה הינה דבר מורכב, אלא שלצערינו היא הפכה למשנית. אנו עושים הכל תוך כדי נהיגה; אוכלים, מתאפרים, מתגלחים, קוראים עיתון, כותבים צ'ק וכמובן, הנהיגה אינה מושלמת ללא שיחה בסלולרי. בקיצור, אנחנו עושים הכל חוץ מלנהוג. בדיוק לשם כך משקיעות יצרניות הרכב הון בפיתוח מערכות בטיחות לרכב ורק לאחרונה הן החלו לתת מענה גם למחלה בסיסית זאת שגוזלת מהנהג ריכוז רב.

טכנולוגית הבלוטות' קיימת לא מעט זמן ויצרני הרכב מתחילים להכניסה יותר ויותר אל מכוניותיהן ואם פעם נתקלנו בטכנולגית בלוטות' רק במכוניות יוקרה, כיום ניתן לימצוא אותה גם במכוניות עממיות יותר. ראו לדוגמא את מערכת ה-'Blue&Me' של הפיאט לינאה.

גם פורד משיקה מערכת חדשה שלוקחת את הטכנולוגיה צעד נוסף קדימה. מערכת 'בלוטות' אקטיבית-אוטומטית' החלה לעשות דרכה אל מכוניות החברה ובעזרתה יכול הנהג לבצע מספר פעולות ללא הורדת הידיים מההגה. תיפעול הסלולרי, מערכת הסאונד, בקרת האקלים ומערכת הניווט נעשות כעת באמצעות חיווי קולי בלבד. בפורד מאמינים שהמערכת תעזור לשפר את הבטיחות בכבישים וגם תמנע מהנהגים לעבור על החוק.

למרות כל הפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים, הדבר החשוב ביותר הוא שינוי התפישה על ידי הנהג. כל עוד זה לא ישכיל להבין את מהות הסיכון שבביצוע פעולות נוספות לנהיגה, הוא ימשיך לסכן את עצמו ואותנו.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully