וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמים וטעים

ירון אדרי

7.5.2007 / 16:13

בסדנת האמן אין רגע דל אבל יש סקנדל. מה עכשיו? ב.מ.וו X5 החדשה ופרארי סקלייטי 612

המהנדסים של האמן לא נחים לרגע ומיד לאחר ששיחררו את משנתם השנויה במחלוקת ללמבורגיני מורצ'ילגו LP640, הם מתפנים גם ליריבה המושבעת פרארי ומקנחים עם הב.מ.וו X5.

נתחיל דווקא עם הב.מ.וו X5 אשר הוצגה לא מזמן. האמן לא המתינו הרבה והרי תשובתם למכונית הכבישטח החדשה.

חיצונית קיבלה הב.מ.וו קיט אווירודינמי שלם הכולל פגוש קדמי מונמך, פגוש אחורי תואם וספויילר גג אחורי. חישוקי הסגסוגת יהוו קצת בעייה עבור הלקוח הפוטנציאלי כיוון שבהאמן מציגים 4 סטים שונים לבחירה, לכולם גימור שונה. המידות אגב, נעות בין 20 ל-23 אינטש.

למי שבכל זאת חשב לרדת לשטח עם ה-X5 נגלה כי תודות למערכת מתלים ספורטיבית, הונמך המרכב ב-40 מ"מ לטובת הורדת מרכז הכובד. היא אמנם תתפקד יותר טוב בכבישים המפותלים, אך בשטח יהיה לה קצת יותר קשה להתנייד.

היה מנוע? היה גם היה אלא שהוא, או יותר נכון הם, היו קצת חלשים. בעזרת עדכון לתוכנת ניהול המנוע, יוכלו הלקוחות להינות מנתונים משופרים בשלושת המנועים. מנוע הבנזין 3.0 קיבל תוספת של 14 כוחות סוס וצמח ל-245 סוסים. אחיו הגדול, ה-4.8, צמח ב-18 כוחות סוס ל-378 סוסים. שיפור גדול יותר נרשם למנוע הדיזל 3.0d שמקבל תוספת של 30 סוסים וכעת עומד כוחו על 265.

אוזן האמן

אחרי הלמבורגיני, האמן לא רוצים לאכזב את שאר העם האיטלקי והם מפנים זמן לטיפול בסקלייטי 612 של פרארי.

ראשון לעבור טיפול הוא העיצוב החיצוני עם תוספת של ספליטר לפגוש הקדמי לשיפור ההצמדה האווירודינמית בסיבובים, אליו מצטרפים הספויילר והדיפיוזר האחורי. משני צידיה של הפרארי נוספו חצאיות צד למראה 'נמוך' יותר. התוספות הנ"ל עשויות מקארבון, אך אם ייתקל הלקוח בקשיים פיננסיים, האמן יכינו עבור תחליף מפיברגלאס.

מכונית בסדר גודל של פרארי צריכה לקבל יחס מיוחד ולכן עמלו בהאמן על תיכנון חישוקי סגסוגת 'סופר קלים'. את התוצאה אתם יכולים לראות בתמונות ורק נציין כי ניתן יהיה להשיגם במידות של 20 או 21 אינטש.

גם במתלים נגעו המהנדסים בכמיהה להוריד את מרכז הכובד למען שיפור ההתנהגות. בכמה הונמכה הסקיילטי הם לא אומרים. אולי בגלל שגם ככה היא מאוד נמוכה?

בהגיעם למנוע, נתקלו המהנדסים בבעיה קצת יותר גדולה. מנוע 12 הבוכנות התברך בצליל המשכר היוצא מבין אגזוזיו ועל זה חשוב מאוד לשמור. בהאמן החליטו ללכת על צנרת פליטה מפוצלת מפלדת אל-חלד המסתיימת ב-4 יציאות רחבות ולטענתם גם את הצליל הם הצליחו לשדרג. המנוע עצמו נותר ללא שינוי עם 540 הסוסים המקוריים. גם להאמן יש קוים אדומים. יש דברים שאסור לגעת בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully