וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה בעד בקרת יציבות

ליאור גוטמן

8.5.2007 / 14:59

ארגון ה-EuroNCAP יוצא בקמפיין לאור הממצאים בדבר תרומת מערכת בקרת היציבות לצמצום תאונות הדרכים

EuroNCAP, ארגון בטיחות הרכב האירופי, פירסם הבוקר קריאה להתקנת מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESC - Electronic Stability Control) בכל דגמי המכוניות.

קריאה זו באה בעקבות סקר שערך הארגון, בו נבדק שיעור התקנת המערכת במכוניות נוסעים במדינות אירופה. מנתוני הסקר עולה כי שוודיה ודנמרק הן המדינות המצטיינות בתחום, שם קיימת המערכת ברוב המכוניות.

במקומות האחרונים בסקר נמצאות מלטה ואירלנד, שם לא מותקנת המערכת בחלק ניכר מן המכוניות, בעיקר במכוניות סופר מיני.

ב-EuroNCAP מסבירים שהשוני בציונים שקיבלו המדינות השונות לא נובע רק מתקנות תעבורה מקומיות, אלא גם מיכולת היצרן לספק מכוניות עם מערכת ESC לכל דגם.

אדריאן הובס, המזכירה הכללית של EuroNCAP, מסרה כי רק מודעות צרכנית ליכולות המערכת תגרום לרוכשי רכב לדרוש את התקנתה במכוניות. לפיכך יוצא הארגון בקמפיין להעלאת מודעות צרכנים לנושא.

מערכת בקרת יציבות אלקטרונית נכנסת לפעולה כל אימת שמתרחשת החלקה של המכונית, אם כתוצאה מטעות נהיגה או מתנאי כביש לקויים. המערכת מפעילה אוטומטית את בלמי המכונית, מונעת את החלקתה ואף עוזרת לשמור אותה במסלול הנסיעה המקורי.

מערכת בקרת היציבות האלקטרונית הופיעה לפני כ-10 שנים. סקרים רבים שנערכו מאז הופעתה הוכיחו את יעילותה במניעת תאונות דרכים ובצמצום מספר ההרוגים בתאונות דרכים באירופה, בשיעור של כ-20%.

בישראל מותקנת המערכת רק במספר דגמים מועט, בעיקר בסגמנט מכוניות היוקרה, שמחירן מגיע למאות אלפי שקלים. לאחרונה קבע משרד התחבורה כי אביזרים ומערכות בטיחות שונים יזכו להנחות במיסוי, אך מערכת ה-ESC אינה כלולה בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully