בשביל הטיולים

קנגל, ריידרס

13.5.2007 / 13:19

יום השבת מחלק את בני האדם לשניים. אלה שנשארים לנוח בבית ואלה שיוצאים לכבוש אתגרים. קנגל מעדיף לכבוש

עולם הדו גלגלי בארצנו אינו גדול במיוחד ומדובר על אחוזים בודדים של רוכבים מכלל אוכלוסיית הנהגים ומצבת כלי הרכב בארץ הנשלטת על ידי ציי הרכב. למרות זאת, ניתן למצוא קבוצות רבות של רוכבים אשר מארגנות אירועי רכיבה ומסגרות זמן לרכיבה משותפת, חלקן באופן פרטי והשאר במסגרת מועדון כזה או אחר.

בשבת האחרונה החלטתי להצטרף לרכיבת שבילים שמארגן 'מועדון האופנועים הישראלי' בכל שבת שנייה, בראשות החברים המכובדים ברגמן את גרינברג שאת שמם אני רגיל לשמוע במסגרת פעילותם בוועדות הכנסת הדנות בעתיד האופנוענות בישראל. הדגש בטיול שכזה הוא על רכיבת שבילים ושטח בפינות החמד של ארצנו המקסימה. הטיול אליו יצאתי כלל הפעם צ'ופר; גידי פרדר מבית הספר לרכיבה מתקדמת וצוותו, אלי פנגס ואביעד אברהמי שמדריכים יחדיו בקורס "אופנוען מאומן", הצטרפו לטיול כמלווים ושלבי החניה נוצלו על ידם על מנת להעביר למשתתפים טיפים והכוונה לרכיבה נכונה בשטח. התברכנו במזג אויר מדהים וחמים, עם חשש קל לגשם שהתאמת בענק...

לטיול רכבנו...

לטיול הזה שכנעתי עוד שלושה חברים שרוכבים על דו"ש (אופנוע דו שימושי) שיגיעו וייהנו הן מהטיול והן מחכמתם וניסיונם של גידי וצוותו. לאחר מפגש כינוס באזור מצפה מודיעין, יצאנו לרכיבה קלילה במסלול מעגלי כאשר המטרה היא להראות לאלו שלא טעמו שטח על מה מדובר ועל מה כל ה"הו הא" ברכיבת שבילים. מי שהמתכון לא טעים לו, יוכל לפרוש חזרה לכביש והלאה לעיסוקיהם. לאחר סיבוב החימום יצאנו לטיול עצמו אשר זרם לו בניחותא באזור מודיעין-בן שמן. בעצירה הראשונה שלנו, הדגים גידי בעזרתם של אביעד ואלי כמה דגשים בסיסיים לרכיבת שטח נכונה. החבר'ה שאלו כמה שאלות והמשכנו הלאה בטוחים יותר בעצמנו. במהלך כל הרכיבה, עד לנקודת העצירה הבאה, קיבל כל רוכב הכוונות והערות לתשומת ליבו. כך למשל, יצא שבזמן רכיבה תוך התרכזות בתוואי שלפני, גידי מדלג לו בקלילות לצידי על סוזוקי DRZ400 וצועק לי "הגב, שחרר ידיים, שחרר!, עבוד עם הבטן, הבטן!!!" וטס לו קדימה...

במהלך הטיול עברנו כמה סוגי מכשולים, החל מעליות עם "בולדרים" מסביב, דרך ירידות דרדרת וקיפצוצי בוץ קלים, מעברים בנחלים יבשים עם אבנים בגודל של תפוחי אדמה, דרדור בדרך בורמה מיד לאחר הגשם, ולסיום שבילים ממוקשים ביציאות טריות של פרות, עיזים ושאר ירקות. המסלול נבנה כך שיתאים לרמה של רוכבים מתחילים ואכן רוכבים רבים שהגיעו לא ראו שטח בעבר מעבר לתמונות או טלוויזיה. חלקם הגדול אף הגיע עם כלים שלא רגילים לקפיצות על סלעים כמו הקוואסאקי KLE , ימאהה TENERE ואפילו MZ דו פעימתי מדגם 301.

והופ, אופנוען אחד נפל...

כל טיול בשטח כולל בדרך כלל כמה השתטחויות של רוכבים, הפעם לא הייתה חריגה מהנוהל ומניין המתרסקים היה כחמישה, חלקם עם מורכבת, אבל כולם ללא פגיעות רציניות (מזל שהודגש מראש כי ציוד המיגון הינו חובה) והרבה עבודה לחבר'ה שעצרו לעזור. הגדיל לעשות בחור בשם לירן שהצליח להפוך את האופנוע עם גלגלים למעלה כאשר הוא עדיין מתחתיו! כמובן שהכול הסתיים בשלום עם מעט נזקי אופנוע אבל הכול ברוח טובה.

בסיומו של יום לא ארוך וחוויתי , כאשר במהלכו פרשו כמה מהחברים והמדריכים, הגענו ליער קדומים. כולנו הינו מאוד מרוצים, חלקנו אף החליט כי חוזרים באותה דרך שהגענו. אני החלטתי שעדיף לחתוך לכיוון הבית, כך גם רוב החבורה שתעייפה מהרכיבה המאומצת. כך לקראת פרידה - שניות לפני שיכולנו להגיד כי התחמקנו בשלום ממטר רציני - בדיוק אז ,החליט הגשם לפתוח את הברזים ולתת לנו קרשים בראשכשלרובנו ציוד שטח-קיץ. כשכולנו רטובים, יצאנו אט אט לכיוון בית שמש כאשר הדליים ממשיכים לתת לנו בראש. לירן, ע"ע גלגלים למעלה, הצליח גם בכביש להפליא בסלטותיו ואנו אצנו על מנת לעזור לבחור לדחוף את האופנוע לשוליים לאחר שהחליק. ההחלקה נבעה מכמה גורמים יחדיו, ביניהם חוסר הכרות עם הכלי (רכש אותו ממש לפני כמה ימים), צמיגי שטח שאינם אוחזים בכביש וגשם חסר רחמים. למזלו, גם כאן למעט נזקים קלים למראה, לא קרה לבחור דבר ואנו נשארנו מאחוריו בכדי לשמור על יציבותו הנפשית והרוחנית עד שהתפצלנו איש איש לביתו.

רטוב מעונג

הטיול הסתכם אצלי בראש בכך שהחלטתי להגיע גם לטיולים הבאים, בנוסף התגבשה בי דעה נחרצת לגבי הצורך שלי בקורס רכיבה מסודר (על נפלאות קורסי הרכיבה נעביר לכם דיווח בהרחבה בכתבות הבאות).

בינתיים, רוכבים וחברים, צאו לטייל עם הכלים שלכם, יש מזג אויר מטריף ויש מספיק מסגרות לטייל איתן.