וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הכי בטוח שיש

ליאור גוטמן, תומר הדר

14.5.2007 / 9:33

ראש הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ליאור כרמל: שיטת התשלום בחוצה ישראל פוגעת בביטחון הנהגים

"כביש 6 מתוכנן באופן לקוי" - כך אומר ראש הרשות הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים, ליאור כרמל. "אם נהג שיוצא מעפולה לכיוון ירושלים בכביש שש צריך להסתפק בתחנת דלק אחת לשירותים, מזון ורענון, בפירוש קיימת בעיה", לדבריו.

באירופה יש בכבישי אגרה ראשיים מסעדות, תחנות רענון ואף חניונים המשמשים ללינה מסודרת. לדברי כרמל, ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מתקבלות עשרות פניות של נהגים המתלוננים על היעדר תחנות רענון עבורם ועבור משפחתם.

בנוסף, טוען כרמל ששיטת התשלום הנהוגה בכביש חוצה ישראל פוגעת בביטחונם של הנהגים. לדבריו, "הנהג הישראלי לא יירד מהכביש באחת היציאות כדי להתרענן ולנוח, מכיוון שהוא לא רוצה לשלם על הכניסה המחודשת לכביש. כתוצאה מהיעדר תחנות הרענון בכביש חוצה ישראל נאלצים נהגים רבים לחנות בצד הכביש, לצאת מן המכונית עם ילדיהם לשולי הכביש ולסכן את עצמם ואת משפחתם".

אריה שבתאי, דובר חברת חוצה ישראל, אמר בתגובה: "בקטע הכביש שבין עירון לשורק, שאורכו 87 קילומטרים, יש שתי תחנות דלק ואזורי מנוחה בכל צד, הממוקמות קרוב לכניסה וליציאה של קטע הכביש. בניית מפרצי חניה בצד הכביש מחייבת בניית כביש גישה ויציאה מן המפרץ, בגלל המהירות הגבוהה בה נוסעות המכוניות. אם היינו מקימים תחנות רענון הכוללות כביש גישה וכביש יציאה הינו נאלצים לנגוס נתחים גדולים מן הטבע שבצידי הכביש.

"בנוסף, בכל העולם בכבישים מהירים אין אזורי מנוחה בצפיפות של כמה קילומטרים. בצרפת ואיטליה מדובר בריווח של עשרות קילומטרים. הפתרון שחברת חוצה ישראל נתנה הוא פטור מתשלום בעת כניסה ויציאה בכל אחד מעשרת המחלפים בקטע הכביש, בתנאי שלא חלפו 45 דקות מרגע הירידה מכביש חוצה ישראל ועד לרגע החזרה אליו. פרק זמן זה מספיק לרענון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully