וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר: היום זה ייגמר?

14.5.2007 / 10:55

'סרברוס' צפויה להודיע כבר היום על רכישת חטיבת קרייזלר המדשדשת מדיימלר-קרייזלר. בסוף היא תימכר

חברת ההשקעה הפרטית סרברוס, המעוניינת ברכישת בנק לאומי, קרובה לסגירת עסקת הרכישה של חטיבת קרייזלר מדיימלר-קרייזלר, כך מדווחים מקורבים לעסקה. החברות צפויות להודיע על הרכישה כבר היום.

מכירת קרייזלר המדשדשת לסרברוס, המתמחה בארגון מחדש של חברות במצוקה, תפרק מיזוג מ-1998 שנועד ליצור ענקית רכב טראנס-אטנלנטית.

איגודי העובדים של קרייזלר התנגדו להעברת החברה לידי בעלות פרטית, שכן הם חוששים מניסיון לפרק את החברה ומקיצוץ משמעותי בשכר ובהטבות.

במסגרת תנאי העסקה, דיימלר-קרייזלר תשאיר בידיה נתח של כ-20% בקרייזלר ותסיר מעצמה מחויבות לתשלום פנסיה והטבות בריאות לעובדים בהיקף של כ-20 מיליארד דולר. המחויבות תועבר לחברה חדשה בשליטת סרברוס. מחיר המכירה אינו ברור, אך מנהלים אומרים כי הערך העיקרי של העסקה טמון בנטילת העלויות של קרייזלר.

סרברוס נחשבה למועמדת חזקה לרכישת קרייזלר בגלל הכיסים העמוקים שלה, ובגלל האפשרות שלה לחבר את זרוע המימון של סרברוס עם הנתח שיש לה ב-GMAC, זרוע המימון לשעבר של ג'נרל מוטורס. סרברוס מחזיקה ב-51% מ-GMAC. סרברוס השקיעה כבר בכמה יצרניות חלקי רכב.

אם תצא העסקה לפועל, היא תהווה קו פרשת מים עבור חברות ההשקעה הפרטית (private equity), שעטות על מגוון גדל והולך של חברות, מחברות פלדה ועד חברות תעופה.

תהיה זו הפעם הראשונה בה רכשה חברת השקעה פרטית חברה מיתולוגית כקרייזלר, שמותגיה - דודג' וג'יפ - טבועים עמוק בתרבות האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully