וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני שפריץ

ירון אדרי

15.5.2007 / 11:21

סוזוקי תציג בתערכות פרנקפורט את תשובתה לשוק מכוניות המיני באירופה. הכירו את הספלאש החדשה

שוק מכוניות המיני באירופה גדל משנה לשנה. סוזוקי - שכבר מציגה נוכחות מכובדת עם הסוויפט - רוצה לתפוס נתח גם משוק זה. הנשק הסודי איתו תנסה סוזוקי להשתכשך בביצה האירופית עונה לשם ספלאש (באנגלית – התזה, שיכשוך).

עיצובה של הפלאש שומר על הקווים הנאים של הסוויפט בחלקה הקדמי בלבד. מעבר לכך, מיישרת הספלאש קו דווקא עם התוצרת המוכרת מקוריאה וחבל. גרסת מיני לסוויפט היתה ניראית טוב יותר לטעמנו.

בהתאם לנורמה העדכנית, גם סוזוקי יודעים כי הדרך לקשרי ידידות עם הכיס האירופאי מצריך בראש ובראשונה קשרי ידידות עם הסביבה. בכדי לעשות זאת, תצוייד הספלאש בשלושה מנועים קטני נפח, שניים הניזונים על ידי בנזין ודיזל אחד. נציין כבר כעת כי לספלאש נתוני פתיחה מצויינים עם פליטת CO הנעה בין 120 ל-140 גרם לק"מ.

שני מנועי הבנזין שייכים לדור המנועים החדש של סוזוקי. מנוע הבנזין הקטן בחבורה יגיע בנפח 1.0 ליטר עם שלוש בוכנות ו-12 שסתומים המספיקים לו כדי להניב 65 כוחות סוס. מנוע הבנזין הנוסף יכיל בוכנה נוספת ועוד 200 סמ"ק שיניבו 86 כוחות סוס. נתוני המומנט לא נמסרו, אך בסוזוקי מדברים על רצועת כוח שטוחה שתעזור לנייד את הספלאש בקלילות תוך שמירה על צריכת דלק נמוכה.

אגף הדיזל יכיל מנוע בנפח 1.3 ליטר מסילה משותפת בעל 16 שסתומים ו-75 כוחות סוס. מנוע זה יגיע דווקא מהחטיבה האירופאית של GM וסוזוקי ייצרו אותו תחת רישיון במפעלם בהודו. כל שלושת המנועים אגב, יגיעו בליווי תיבה ידנית בלבד.

סוזוקי אינם שוכחים את הדרישה ההולכת וגוברת לבטיחות ופרט לאביזרי בטיחות סטנדרטיים כמו ABS, תצוייד הספלאש גם ב-6 כריות אוויר ובמערכת בקרת יציבות ESP.

יעד המכירות של הספלאש אותו הציבה סוזוקי לעצמה עומד על 60 אלף מסירות בשנה. עמידה ביעד זה תמשיך את אסטרטגית הגידול של החברה היפנית והספלאש תהיה הדגם הרביעי אחרי הסוויפט, הגרנד-ויטרה וה-SX4.

הופעת הבכורה של המיני החדשה תיעשה בחודש ספטמבר במהלך תערוכת הרכב של פרנקפורט. המסירות הראשונות יחלו לקראת אביב 2008 ובשלב זה היא אינה צפויה להגיע לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully