וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולקאם טו דה-קלאב(ספורט)

ירון אדרי

17.5.2007 / 11:25

יכול להיות שבאודי לא כל כך מרוצים מה-TT רודסטר החדשה. או שאולי הם סתם מתכננים לנו הפתעה

האודי TT המקורית שברה לא מעט מוסכמות עיצוביות עת שהוצגה כמכונית קונספט איי שם בשנות ה-90. הבאתה לייצור בכלל רמסה את המוסכמות. ואם בתחום העיצוב היא הבריקה, בתחום הניהוג היא הבריקה פחות וה-TT החדשה שהוצגה ב-2006 נדרשה לפתור את הבעיה עם דינמיות משופרת ומנועים מחוזקים תוך שמירה על העיצוב הנדרש. ובכן, מדוע שנה בלבד לאחר הצגתה מביאים לנו אודי את ה-TT הזאת?

בבואם לתכנן את האודי TT קלאבספורט קואטרו, העמידו להם מהנדסי הפיתוח למטרה את הרצון ליצור רכב ספורט טהור שישמור על תכונותיה של מכונית פרימיום. התוצאה נמצאת לפניכם וכבר במבט ראשון ניתן לומר כי המטרות הושגו, לפחות בחלקן.

השעות הרבות אל מול לוח השירטוט נועדו ליצור מכונית בעלת מראה שטוח ונמוך ככל הניתן. שימו לב לשמשה הפאנורמית הדקיקה שממשיכה עד לקצה דלתות הצד תוך ויתור על קורת A. הדלתות עצמן שטוחות גם הן וללא ידיות פתיחה אותן מחליף שלט רחוק. המראות המינימליות משלימות את המראה השטוח והנקי.

בחזיתה של הקלאבספורט המראה קצת פחות נקי. ניתן להבחין בגריל האלומיניום האופייני של אודי שגדל בכמה מידות יחד עם הפגוש הספורטיבי המאיים בו הוא משולב. חיווי הלדים האינטגרלי בתאורת החזית משלים את האגרסיביות של החזית עם מבט זדוני.

גם מאחור קיבלה הקלאבספורט עיצוב נועז עם כי פחות ראדיקלי מהחזית. אל תחתית הפגוש נוסף דיפיוזר לשיפור זרימת האוויר והאחיזה ושתי יציאות מפלט אובאליות מנירוסטה מציציות משני צדדיו.

חישוקי 20 אינטש בליווי צמיגים במידה 265/30 משלימים את העיצוב החיצוני לא לפני שמפתח הסרנים צמח ב-80 מ"מ (לטובת שיפור ההתנהגות בסיבובים) מה שהצריך את ניפוחם של בתי הגלגלים והכנפיים.

עקירה כירורגית

הצבע שנבחר לפאר את האודי הוא האפור המטאלי המוכר ממשפחת ה-RS. כאן החליטו המעצבים כי גם הם חייבים לעשות שימוש בצבע הכתום הכל-כך פופולארי ולצורך כך נידבו את תא הנוסעים. כפי שניתן לראות בתמונות, הצבע הכתום נמצא כמעט בכל פינה אליה לא הגיע העור השחור. הקונסולה הראשית והמרכזית, כמו גם משענות היד וצידם האחורי של מושבי הספורט ניצבעו בצבע זה שהגיע גם אל ספרות ומחוגי לוח השעונים.

ההכוונה לרכב ספורט טהור הביאה אל תא הנוסעים מושבי ספורט ייעודיים בהם ימצאו הנהג והנוסע את תנוחת הנהיגה האופטימלית, לא לפני שאיבטחו עצמם עם ריתמות המירוץ ברוחב 3 אינטש בעלות ארבעת העוגנים. למה? סתם למיקרה שהם יחליטו לקצר את הנסיעה לעבודה דרך מסלול המירוצים הקרוב. שאר אביזרי המתכת הוחלפו באלומיניום לשיפור המראה, המגע והמשקל.

רגע לפני שנעבור לתא המנוע, נספר כי באודי מצאו פיתרון עיצובי למיקומם של מתגי מערכת הבידור. שימו לב לפתחי המיזוג שאינם אלא קונסולת השליטה במערכת ה-MP3 המשוכללת.

ניתוח לב פתוח

מגוון המנועים במחסני אודי עצום ובכל זאת הם בחרו שלא להשתמש במנועי ה-V6. אחרת בשביל מה יש מנוע קטן נפח שזוכה כל שנה בתואר 'מנוע השנה'? מדובר כמובן במנוע ה-2.0TFSI המוגדש שזוכה לתגבור על ידי סעפת יניקה חדשה, מערכת פליטה יעילה (שגם אחראית לסאונד) ושיפור לתוכנת ניהול המנוע. באודי מדברים על יותר מ-300 כוחות סוס שמשאירים את ה-S3 להתבייש בצל.

כצפוי מאודי, עובר הכוח אל ארבעת הגלגלים בעזרת מערכת הקואטרו שבפעם הראשונה בחיי ה-TT משולבת למנוע 4 צילינדרים. גם גיר 6 ההילוכים DSG מוצא דרכו לכאן ומאפשר לנהג לבחור בין החלפות הילוכים מהירות וחלקות בין עם אוטומטית או ידנית.

מבט חטוף אל תא המנוע מגלה את ה-TFSI שוחר לטרף אלא שבניגוד לתאי מנוע מוכרים, כאן בחרו אודי שלא לכסותו ואת החיווט החשמלי בחרו להעלים מהעין.

פרטים נוספים אודות ביצועי הרודסטר לא נמסרו, אך ניתן לנחש שתהליך התאוצה לא יערך יותר משניות בודדות. אחרת, בשביל מה לצייד אותה במערכת בלימה קראמית ועוד כזאת שהקאליפרים שלה צבועים בכתום?!

אז אודי רצו לייצר רודסטר פרימיום ספורטיבית וטהורה. על פניו נראה כי המשימה בוצעה בהצלחה ועכשיו כל שנותר זה לדעת אם היא גם אופה. כאן מסיימים אודי עם טיזינג קטן. כרגע הם שוקלים אם להביא את ה-TT קלאבספורט קואטרו לייצור. אולי אפילו רק במהדורה מוגבלת.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully