וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

650 כ"ס לגולף האולטימטיבית

20.5.2007 / 8:31

לכבוד חגיגות ה-30 שנים לאירוע ה-GTI Worthersee, מציגה פולקסווגן גולף עם מנוע W12, שני מגדשים ו-650 כ"ס

אחת לשנה, על האספלט המשובח של שדה תעופה נטוש באנגליה, נערך אחד מכינוסי כלי הרכב המשופרים מהגדולים בעולם. ה-GTI Worthersee אוסף אל שני ימי התערוכה את חובבי מותגי פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה מכל קצוות תבל ושם גם נחשפות ומתחרות כמה מהמכוניות היפות והחזקות ביותר בעולם, לצד גם כאלה שנותרו מקוריות אדוקות.

פולקסווגן לא יכלו כמובן להרשות לעצמם לפספס מאורע שכזה, שבו כאמור חוגג הכינוס הבינלאומי 30 שנים ולכבודו הם בנו גרסה מיוחדת לגולף GTI. כמה מיוחדת? אולי הכי מיוחדת שנראתה מעולם: שלדת ה-3 דלתות של ה-GTI הותאמה במיוחד כדי לאכלס לא אחר מאשר את מנוע ה-W12 בנפח 6.0 ליטר של החברה אשר במקור הפיק 450 כ"ס בפייטון המפוארת, אך הפעם הותקנו בו זוג מגדשי טורבו כדי להפיק 650 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-76.4 קג"מ ב-4,500 סל"ד וליצור את הגולף החזקה ביותר בעולם, מעולם.

את מנוע זה בחרו מהנדסי פולקסווגן להתקין לא מלפנים, אלא היכן שהייתם מצפים למצוא את המושב האחורי, כלומר במרכז הגוף, על תת שלדה חדשה וייחודית עבורו. את הכוח הרב מעביר מנוע זה דרת תיבת טיפטרוניק 6 הילוכים אל הגלגלים האחוריים, מה שהופך את הגולף הזו גם לראשונה בהיסטוריה לקבל הנעה אחורית.

והביצועים? מדהימים!

הגולף הזו מצליחה גם לשבור את שיאי המהירות של המשפחה עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות בלבד ומהירות מרבית של 325 קמ"ש. כדי להעביר את הכוח העצום לכביש, המרכב הונמך ב-70 מ"מ, הורחב ב-160 מ"מ, גג הפח הוחלף באחר העשוי מסיבי פחמן (קארבון פייבר), צמד רדיאטורים הותקנו בצדי הגוף (במקום בחזית) ועל חישוקי ה-19 אינש נועלת הגולף הזו צמיגים ברוחב ענק של 295 מ"מ.

בשלב זה כדאי שנצנן מעט את ההתלהבות, שכן לא מדובר בדגם סדרתי או בכזה המעיד על כוונות ייצור בעתיד: מטרתה של הגולף הזו בראש ובראשונה היא לככב במחווה לאירוע ה-GTI Worthersee וכמו מקרה הוירון של בוגטי (השייכת לפולקסווגן), כדי לראות שזה אפשרי.

כפי שאנו מכירים את הענף, ניתן להאמין כי אחת מני סדנאות השיפורים הרבות ירימו את הכפפה וייצרו מכונית שכזו. אנחנו על כל פנים, נגיע אל תערוכת ה-GTI אינטרנשיונל הקרובה שתערך בברונטינת'ורפ שבבריטניה ונדווח משם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully