וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים ארגוניים בהונדה ישראל

תומר הדר

24.5.2007 / 22:11

מותה של סוכנות המכירה הפרטית? יבואנית הונדה בישראל מעבירה את סוכניות המשנה לבעלות ריכוזית של החברה

יבואנית הונדה בישראל, חברת מאיר, עומדת בפני מהפכה ארגונית. מדובר במהלך כפול: שמטרתו הראשונה היא לאחד את רוב סוכנויות מכירת המכוניות עם הסוכניות למכירת האופנועים מתוצרת הונדה - כיום הכלים הדו-גלגליים משווקים בנפרד. והשנייה היא להעביר בהדרגה את הסוכניות לבעלות ריכוזית של חברת מאיר. כיום חלק ניכר מסוכנויות המשנה הן בבעלות זכיינים פרטיים.

מנכ"ל הונדה בישראל, אורי גלבוע מסר כי "בעתיד אנחנו צופים ש-90% מסוכנויות המכירה של הונדה יהיו בבעלות חברת מאיר". הסיבה לכך היא כלכלית. עקב התחרות החריפה, הולך ומצטמק נתח הרווח של היבואן. לכן, אומר גלבוע, "צריך להוציא חוליות משרשרת האספקה של החברה. כשהרווחים מצטמצמים חובה להתייעל". בנוסף, תאפשר השליטה המרכזית על סוכנויות המשנה לשפר את את השירות ללקוח הפרטי. "הסטנדרטים שנדרשים כיום לטיפול בלקוח הפרטי והצורך להעניק ללקוח את חווית הקניה הטובה ביותר עלולים להיות קשים לביצוע עבור הסוכן הפרטי. אם, למשל, היצרן בחו"ל דורש שינוי כולל של מראה הסוכנות כל 3 שנים, כדי לעמוד בדרישות החברה, הרי שעבור הסוכן הפרטי מדובר במשימה קשה לעתים".

בנוסף, מציין גלבוע שההתקדמות הטכנולוגית המתמדת שמאפיינת את ענף הרכב עלולה להשאיר חלק מהסוכנים הפרטיים מחוץ למרוץ: "היום, כדי לטפל כראוי במכונית כמו הונדה צריך להשקיע בציוד יקר, לדוגמה מחשבי אבחון למנוע, והדבר עשוי להיות קשה לסוכן עצמאי".

גלבוע מסר כם כי בעתיד יורחב היצע הדגמים ההיברידיים שחברת הונדה מוכרת בישראל: "בסוף שנת 2008 עתידה הונדה לשווק מכונית האצ'בק היברידית. שנה לאחר מכן תופיע גם מכונית ספורט היברידית. שני הדגמים ישווקו בישראל". גלבוע מציין שבעתיד גירסת הסדאן של הונדה סיוויק, שמיוצרת כיום ביפאן, תיוצר בטורקיה, אך למרות קיצור מרחק ההובלה, מחירה של סיוויק סדאן לא יוזל - "סיוויק סדאן ארבע דלתות מבוקשת פחות באירופה ולכן תיוצר בתורכיה. העובדה שמדובר במפעל קטן שמיועד להרכבה בלבד מונעת הוזלה משמעותית של מחירי הסיוויק הטורקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully