וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבולוציה שחורה

26.5.2007 / 12:55

שוב אנו פוגשים בסדנת קישרר הגרמנית, והפעם זו החליטה לבצע טיפול שורש לרודסטר הסקסית של מרצדס, ה-SL

כאשר נהגנו לראשונה ב-SL של מרצדס, הבנו שיש לנו עסק עם יצירת מופת שמלהיבה את הנהג כמעט בכל קנה מידה – בכוח שלה, בפאר ובאופן שבו היא לופתת את הכביש. לנו זה הספיק בהחלט, אבל כפי שאתם וודאי מבינים, עולם השיפורים מתנהג בצורה קצת שונה, ובו כל רכיב ותחושה ברכב יכולים לפנות את מקומם לחזקים ומרגשים יותר.

על סדנת קישרר הגרמנית סיפרנו לכם כבר בעבר ובעיקר על התמחותם בשיפור מכוניות מרצדס. הפעם, אל רשימת המטופלות שלהם מצטרפת מכונית הרודסטר הסקסית של מרצדס, ה-SL. מסתבר, שאנשי קישרר מצאו מספר "ליקויים" שמצריכים התייחסות דחופה.

בשביל ההתחלה, הם חיזקו את מנוע ה'בי-טורבו' 12 צילינדרים וגרמו לו להפיק כעת 605 כ"ס, כך שה-SL של קישרר משדרגת עצמה מעלה לקבוצת הרודסטרים החזקות בעולם. כל הכוח הזה שפורץ אל הגלגלים האחוריים מאפשר לה לשעוט מעמידה אל 100 קמ"ש תוך 4.3 שניות קצרצרות וכן להגיע מעמידה ל-200 קמ"ש תוך 14.2 שניות. בעבר, כפי שמקובל בקרב יצרניות הרכב הגרמניות, הוגבלה ה-SL ל-250 קמ"ש, אבל קישרר החליטו למתוח מעט את הגבולות ולהגביל את המהירות ל-300 קמ"ש. קישרר מציינים כי ללא ההגבלה, ה-SL שלהם תוכל בקלות לחצות את רף זה.

אולם, ההגעה למהירות גבוהה שכזו, אינה עניין של מה בכך. מהנדסי קישרר נתבקשו לשפר את המבנה האווירודינמי של ה-SL מתוך המטרה לשפר את ההצמדה של החזית אל הקרקע במהירויות אלו. לשם כך, תוכנן פגוש קדמי חדש, אשר לא רק מחליק את האוויר טוב יותר סביב החזית ומשפר את ההצמדה לאספלט, אלא הוא גם מאפשר זרימת אוויר טובה יותר למערכת הקירור של המנוע, מגדשי הטורבו וכן לבלמי הדיסק גדולי הקוטר. אלו כמובן נועדו גם במטרה לשפר את הבלימה.

עוד ברשימת השדרוגים להעצמת חוויית הנהיגה, ה-SL הזו קיבלה גם כיול מחודש למתלים – ספורטיבי וקרוב יותר לכביש ב-25 מ"מ, חישוקי 20 אינטש עם צמיגים במידות 255/30 מלפנים ו-305/25 מאחור וכמובן מערכת פליטה חדשה אשר לא רק משפרת את זרימת האוויר ומעלה את ההספק, אלא גם את השאגה הבוקעת מאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully