וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תוגבל המהירות בישראל?

תומר הדר

27.5.2007 / 15:38

חוקרים בטכניון קובעים שהתקנת מגביל מהירות במכוניות תביא להפחתה של 70 אחוז בתאונות דרכים

האם הנשק החדש במלחמה בתאונות הדרכים יהיה התקנה של מגביל אלקטרוני למהירות המכונית? פרופסור אבישי צדר, ראש היחידה להנדסת תחבורה וגיאו-אינפורמציה בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, ערך ביחד עם המהנדס עאדל נמוז מחקר שקובע שהתקנת מגביל מהירות תפחית בשליש את מספר ההרוגים בתאונות דרכים מדי שנה. על פי המלצות המחקר, שנעשה בטכניון במימון קרן רן נאור, המהירות המומלצת לקביעת מגבלת המהירות היא 120 קמ"ש.

"למחקר היו שלוש מטרות עיקריות", מספר פרופסור צדר, "הראשונה נועדה לחקור את השינויים בדפוסי ההתנהגות של נהגים ורמת הבטיחות במשאיות ואוטובוסים שבהם הותקן מגביל מהירות בישראל, השנייה נועדה להעריך את השינויים הצפויים הן בדפוסי התנהגות נהגים והן ברמת הבטיחות בדרכים במידה והיתה חובת התקנת מגביל מהירות בכל כלי הרכב (להוציא רכבי חירום), והשלישית נועדה לבדוק את תגובת ציבור הנהגים בישראל לאפשרות של התקנת מגביל מהירות בכל כלי הרכב (להוציא רכבי חירום)".

במסגרת ממצאי המחקר התגלה שמעורבותן של משאיות בהן הותקן מגביל המהירות בתאונות דרכים קטלניות פחתה ב-70%. כמו כן, על פי תוצאות המחקר, מגביל המהירות יביא בממוצע להקטנת שיעור התאונות הקטלניות בכ-20%, ולהקטנת שיעור התאונות עם פצועים בכ-10%. במסגרת בדיקת תגובות ציבור הנהגים, נערך סקר מייצג ע"י חברת גיאוקרטוגרפיה שנועד לבחון את עמדות ציבור נהגי ישראל כלפי נושא התקנת מגביל המהירות. הסקר נערך בקרב 500 נהגי רכב פרטי ו-300 נהגי רכב כבד.

ממצאי הסקר העיקריים בקרב נהגי הרכב הפרטי הם: 67% מהנהגים תומכים בהתקנת מגביל המהירות או לא מתנגדים להתקנתו. 74% מהנהגים סבורים שהמהירות המרבית של מגביל המהירות צריכה להיות בין 85-ל 125 קמ"ש ו-45% מהנהגים סבורים שמהירות ההגבלה צריכה להיות בין 100-115 קמ"ש. בקרב נהגי רכב כבד, הסכימו 67% להתקנת מגביל המהירות ו-83% טענו שלא היו צריכים להסתגל כלל לנהיגה עם מגביל המהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully