וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חניה שמורה לעובדים (בתשלום)

ליאור גוטמן

28.5.2007 / 10:24

וועדת המיסוי הירוק ממליצה על תמריצים למכוניות ידידותיות לסביבה. היא גם ממליצה להטיל מס על החניה בעבודה

"על פי המלצות הוועדה, מעסיק שירצה לתת לעובד מקום חניה צמוד יצטרך לשלם על כך מסים. צעד זה יצמצם את מספר המעסיקים המעניקים חניה צמודה, והעובד יאלץ למצוא פתרון אחר" - כך אומר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, בעקבות פרסום דו"ח הוועדה הבין משרדית שעסקה בהענקת הטבות מס למכוניות בעלות שיעור זיהום נמוך.

לדבריו, הדו"ח נוקט צעדי כפייה והמלצות גורפות. המדינה, הוסיף, צריכה לפתח ולעודד אלטרנטיווה לשימוש במכוניות פרטיות באמצעות העדפה של התחבורה הציבורית, אך לא באמצעות חקיקה. "אף כי אני בעד המגמה אני חושב שיישום ההמלצות ייצור עומס ביורוקרטי אדיר שהמדינה לא תוכל לעמוד בו", הוסיף.

לין הביא כדוגמה את הרעיון שעלה בסוף שנות ה-70 של המאה הקודמת, כאשר נקבע כי אחת לשבוע כל מכונית תושבת: "התרומה לצמצום זיהום האוויר היתה ברורה, אבל לא הצלחנו לאכוף את זה ולכן הרעיון נכשל. בתחילת שנות ה-80 ביטלנו את ההצעה".

אל קריאתו של לין הצטרף אברהם פריד, יו"ר ארגוני המוניות, הטוען כי סדר העדיפויות של הוועדה לקוי מיסודו. "יש כיום מאות הרוגים בשנה", אמר. "המדינה צריכה להקפיד על בטיחות לפני זיהום האוויר ואין מקום להתעסק רק בזה - שפקידי האוצר יבדקו טוב טוב לפני שהם שולפים אגרות".

פריד קבל על כך שהמדינה לא מעודדת מספיק את השימוש ברכב ירוק באמצעות הטבות קנייה למכוניות היברידיות או באמצעות הסבה לגז במימון המדינה: "בארה"ב, במדינת ניו יורק, ייכנס לתוקף חוק דומה רק ב-2012. אם רוצים לעודד אותנו לעבור למונית נקייה יותר מבחינת פליטת מזהמים, שיבדקו אם המכונית עומדת בתקני בטיחות נאותים ואם תעמוד בעומס של עשרות אלפי קילומטרים בשנה. מכוניות דיזל בנויות לעמוד בעומס כזה".

סגן ראש אגף איכות אוויר במשרד להגנת הסביבה, אבי מושל, אמר כי אם ההכנסה של בעל מונית תיפגע - תמיד עומדת לרשותו האפשרות לעבור מכונית הדיזל למכונית עם מנוע בנזין או גז: "יש תוכנית המונחת בפני בוועדת הכספים שלפיה עד 2009 יושווה המס על בנזין לזה שעל סולר, כך שבחישוב הכללי ההוצאות על המכונית יהיו שוות. הכוונה הכללית היא לעודד את השוק לשימוש במכוניות ירוקות בלי להעניק תמריצים או קנסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully