וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריכה מיני-מאלית

ירון אדרי

29.5.2007 / 12:48

גרסת הדיזל של המיני החדשה הדהימה עם צריכת דלק סופר חסכונית. כעת מדברים בב.מ.וו על שיפור נוסף

אך לפני חודשים מספר, הציגה ב.מ.וו לראשונה גרסת דיזל למיני. פרט לקידמה הטכנולוגית, עמדה לב.מ.וו הכמיהה להפוך את הסביבה לידידה קרובה והמיני אכן עונה לדרישות (25.6 ק"מ לליטר ו-104 גרם לק"מ CO) אלא שכנראה היא רוצה להפוך את הידידות לקרובה הרבה יותר.

בחודש אוגוסט הקרוב, תציג ב.מ.וו את גרסת הדיזל החדשה שלדבריה, הטכנולוגיה המהפכנית שלה תבטל את הצורך במנועים היברידיים ודלק חלופי. קצת מוזר לשמוע הצהרה כזאת דווקא מהיצרן הבווארי היות וב.מ.וו היא מחלוצות הפיתוח של מנועי מימן. למי שתוהה, לא מדובר במנוע דיזל חדש אלא באביזרי עזר שיהפכו את פעולתו לקלה, נקייה וחסכונית ביותר מ-10%.

הרכיב הראשון אשר ימצא מקומו בתא המנוע הוא האלטרנטור החכם IAC (Intelligent Alternator Control). בשונה מאלטרנטור הקונבנציאונלי אשר פועל בעזרת כוח המנוע באופן קבוע, ה-IAC יעבוד רק כשיהיה צורך בו. האלטרנטור יכנס לפעולה רק כאשר מערכת הבקרה שלו תזהה דרישה לטעינה וכך למעשה, יופחת משמעותית העומס אותו מפעיל הלאטרנטור על המנוע. עזרה נוספת תבוא מהבלמים כשבדומה לטכנולוגיה המוכרת מהמכוניות ההיברידיות, אנרגית הבלימה תנוצל לטעינת המצברים.

טכנולוגיה נוספת שתגיע למיני היא פונקצית ה-Start-Stop. פונקציה זאת מכבה את המנוע בעת עמידה עם השילוב להילוך סרק (ניוטרל). לחיצה על דוושת המצמד מעירה את המנוע עד לעצירה הבאה. פונקציה זאת כבר קיימת מספר שנים, בעיקר במכוניות עם גיר אוטומטי. אגב, כפתור ביטול בתוך הרכב יאפשר ביטול פונקציה זאת, בעיקר למתקשים להסתגל לכיבוי הפתאומי של המנוע.

ואם כל הנ"ל אינו מספיק, המיני מצויידת במערכת נוספת אשר יודעת להמליץ לנהג לאיזה הילוך לשלב בכדי להשיג צריכת דלק אופטימלית. לצורך כך, לוקחת המערכת בחשבון את משתני הדרך השונים, המהירות ומצב דוושת הגז ובאמצעות חיווי ויזואלי מודיעה לנהג לאיזה הילוך לשלב.

המיני החסכונית תוצג כאמור בחודש אוגוסט ובב.מ.וו מודיעים כי מחירה יהיה זהה לדיזלית הנמכרת כבר כיום. לנו בישראל זה לא כך כך משנה היות ולכאן היא לא תגיע עקב הביקוש הנמוך למכוניות המונעות בדיזל. חבל שהמיסוי הגבוה, אגרות הרישוי המגוחכות ומחירי הסולר שעלו במאות אחוזים בשנים האחרונות, אינם תורמים להבאתם של מכוניות כאלה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully