וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניצר עם קבריולה

ירון אדרי

4.6.2007 / 11:14

מהנדסי סדנת 'AC שניצר' עסוקים בדרך כלל בהכנת מכוניות מירוץ. בזמנם הפנוי הם משפרים את תוצרת ב.מ.וו

השם 'AC שניצר' מוכר בעיקר לחובבי המירוצים. החל משנות ה-60, פיזזו האחים ג'וזף והרברט למשפחת שניצר על מסלולי המירוצים, רכובים על הב.מ.וו המשופרות שלהם. השנים חלפו וכיום, פרט להשתתפות הפעילה באליפות העולם למכוניות סלון (WTCC), עוסקת הסדנה בעיקר עם שיפור התוצרת הבווארית (כולל המותג מיני).

בשניצר עמלו לאחרונה על גרסאות הדיזל של סדרה 3 הפתוחה. תחילה, חשבו בשניצר איך להוסיף ל-3 קיט אווירודינמי, אך כזה שלא יסתיר את קוויה המקוריים של הקבריולה. מקדימה למשל, שמרו שניצר על פגוש 'שלושה חלקים' אותו עיצבו בצורה מעט יותר חדה ומודגשת לצורך השגת זרימת אוויר עדיפה שתוסיף גם כוח הצמדה. הקו המודגש ממשיך גם אל חצאיות הצד ששומרות על הקווים המקוריים אם כי בצורה יותר בולטת. מבט אל עבר הפגוש האחורי מעלה כבר ספקות. בדרך לתיכנון מיקומן של יציאות המפלט הכפולות, ויתרו בשניצר על הפגוש הספורטיבי המקורי לטובת פגוש סולידי יותר וחבל.

לפני שנגיע למחלקת ההגירה של סוסי הכוח, נציין את חישוקי השניצר המיוחדים מדגם 'סילבר טייפ IV' בקוטר 20 אינטש. אלה עושים שימוש בצמיגי 245/30 מלפנים ו-295/25 מאחור. למחפשי המראה הבולט מציעים בשניצר חישוקים מושחרים בקוטר 19 אינטש עם צמיגים פחות מוקצנים במידה 225/35 מלפנים ו-255/30 מאחור.

כיול השלדה של הקבריולה כולל מערכת בולמים בטכנולוגית מירוצים שתהליך הכיוון הסופי שלהם כלל ק"מ רבים במסלול המירוצים בנורבורגרינג. להשלמת החבילה הדינמית נוספו מוטות מייצבים מעובים גם מאחור וגם מלפנים ובשניצר מדברים על שילוב אופטימלי בין כוח המנוע לשלדה.

ולבסוף המנוע. כאן מציעים בשניצר 2 אפשרויות לשני מנועי הדיזל של ב.מ.וו. המנוע הראשון הוא ה-3.0 ליטר, לו הוסיפו המהנדסים עוד 34 כוחות סוס בכדי לעמוד על 265. השיפור המשמעותי יותר יגיע בקרוב עם מנוע ה-3.5 ליטר כפול המגדשים. בגרסה הסטנדרטית מפיק המנוע 306 כוחות סוס ומהנדסי שניצר עדיין עסוקים בתיכנון נכון של מחשב הניהול, כזה שיקשה על שאר סדנאות השיפורים להתמודד איתו. כמה סוסים יהיו לבסוף? לזה נצטרך להמתין בסבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully