וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימפרזה דור שלישי

ירון אדרי

7.6.2007 / 11:00

האימפרזה הוצגה בשנת 1992 ומאז עברה לא מעט מתיחות פנים. הדור השלישי מציג עיצוב שונה לגמרי

לא הרבה יודעים, בעיקר לנוכח חילופי הצורות המאסיביים שהיא עברה ב-15 השנים האחרונות, אבל האימפרזה החדשה היא בסך הכל הדור השלישי למשפחתית מיפן. הפעם החליטו כנראה בסובארו לעשות לזה סוף והדימיון שאיפיין את כל הדגמים הקודמים, נעלם כליל.

עם עיצוב חדש לגמרי ובשתי תצורות מרכב (סדאן 4 דלתות והטצ'בק 5 דלתות שיחליף את הסטיישן), תיהיה האימפרזה לדגם החשוב ביותר של סובארו בעולם. אמנם עדין יש ספקות לגבי הטאץ' הסופי לו יזכו הדגמים שיגיעו לארה"ב, אירופה ויפן, אך סביר כי הצורה הכללית תישאר זהה. אגב, את הצגת הבכורה לאימפרזה בחרו סובארו לעשות דווקא בתערוכת ניו-יורק.

לאימפרזה החדשה מצורף המונח "יותר". עם בסיס גלגלים הגדול ב-95 מ"מ מקודמו, תציג האיפרזה מרחב פנים משופר, תא מטען גדול ומושבים נפרדים מאחור. גם הכניסה לרכב שופרה עם דלתות גדולות מהמקובל הנפתחות בזווית רחבה של 75 מעלות. למרות הצמיחה במידות, משקלה של האימפרזה הופחת ב-20 ק"ג תודות לשימוש בחומרים מתקדמים.

שלושה מנועים יניעו את האימפרזה החדשה, שניים מהם מוכרים לנו היטב. את דגם הבסיס יניע מנוע ה-1.5 105 כוחות סוס ומנוע ה-2.0 בצירוף מערכת ההנעה הכפולה AWD עם 160 כוחות סוס יוצב מעליו. השינוי הגדול יגיע מדגם הטורבו כשאת מנוע ה-2.5 ליטר של ה-WRX (230 כוחות סוס) יחליף מנוע בנפח 2.0 ליטר עם הספק של 250 כוחות סוס. מנוע ה-2.5 ליטר יוצג רק בגרסה האמריקנית ועל גרסת STI לא נמסרו פרטים. גם על מנוע הדיזל שהוצג בתערוכת ז'נבה האחרונה לא מדברים כרגע.

תחילת שיווקה של האימפרזה האירופית צפוי להיות לקראת הסתיו הקרוב, אז היא גם תגיע לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully