וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימושיות עפ"י רנו

ירון אדרי

10.6.2007 / 11:42

ברנו מרחיבית את היצע הדגמים לכיוון השימושיות עם גרסת סטיישן חדשה למגאן ומנוע טורבו חדש וחסכוני למודוס

הדרישה לגרסאות סטיישן באירופה גבוהה. בשבוע שעבר ראינו את ה-207SW של פיג'ו וגם גרסת הסטיישן לגולף מגיעה אוטוטו לשוק. רנו רוצים גם כן נתח מהעוגה עם גרסת הסטיישן (אסטייט) למגאן שנחשפת כעת.

רנו מציידים את הסטיישן המשפחתית בכל טוב. כבר ברמת האבזור ההתחלתית שלה, תקבל הסטיישן את מירב התוספות המוכרות מאחותה הסאדנית כמו גם אבזור בטיחותי עשיר. חיצונית תזכה המכונית לנגיעות כרום (בעיקר בחזית), גגון אינטגרלי וחישוקי 16 אינטש.

פרט לשני המנועים החלשים של המגאן (בנזין 1.4 והגרסה החלשה לדיזל 1.5), תעשה הסטיישן שימוש בכל מנועי הבנזין והדיזל, כולל מנוע ה-1.6 E85 110 כוחות סוס המונע באתאנול. מגוון המנועים הרב יאפשר טווח נרחב של בין 105 ל-150 כוחות סוס.

תחילת שיווקה של המגאן צפוי לחודש ספטמבר הקרוב בצרפת. גם לישראל צפויה הסטיישן להגיע תוך ניסיון להכניסה לקבוצת רישוי 2. יבוא הסטיישן הוא חלק מרצונו של היבואן להציע את כל דגמי המגאן בישראל עד לשנת 2009.

מודוס טורבו

גם מכונית הסופר-מיני השימושית, המודוס, מקבלת חיזוק בדמות מנוע חדש שמתווסף לליין הקיים. מדובר במנוע הטורבו-בנזין שכבר הוצג עם הקליאו והטווינגו GT בנפח 1.2 ליטר. מדובר למעשה במנוע ה-1.2 שבמקור מפיק 75 כוחות סוס, אליו שודך מגדש טורבו קטן מידות. נתוני המנוע עומדים כעת על 100 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד ו-14.8 קג"מ ב-3,000 סל"ד. בנוסף, על ידי לחיצה על כפתור 'אובר-פאוור', יכול הנהג להנות למשך זמן קצר מתוספת של 5 כוחות סוס וקצת פחות מקג"מ אחד, שיעזרו לו לסיים את העקיפה בביטחה. פונקציה זאת זמינה רק כאשר המנוע נמצא מעל 4,500 סל"ד.

השימוש הנרחב במנועי טורבו קטנים מאפשר ליצרני הרכב להשיג מנועים יעילים יחסית לגודלם. ראינו כבר את הלינאה של פיאט והפורטו של סמארט ובעתיד הקרוב נראה את תגובותיהם של יצרני הרכב הנוספים. הפועל היוצא ממנועים אלה הוא כמובן החיסכון בדלק ושיפור בפליטת ה-CO. צריכת הדלק הממוצעת של המודוס עומדת על 17 ק"מ לליטר ו-CO של 140 גק"מ.

ואל תתנו למונח טורבו להטעות אתכם. עם גיר ידני 5 הילוכים, מאיצה המודוס ל-100 קמ"ש תוך 11.2 שניות ומהירותה המרבית עומדת על 182 קמ"ש.

המודוס על שלל גירסאותיה, לא תגיע לישראל אם כי היבואן בודק כרגע את ייבוא הקליאו עם מנוע זה היות והוא משוך לתיבה רובוטית בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully