וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיחות, לא משחק ילדים

ירון אדרי

10.6.2007 / 14:08

בוולוו יודעים שעם בטיחות לא משחקים, בעיקר כשמדובר בנשים הרות וילדים. מדריך מיוחד - לגזור ולשמור

על מחויבותה של וולוו לבטיחות אין צורך לספר. עוד משחר ימיה היתה וולוו ליצרנית הרכב המתקדמת ביותר בכל הקשור למחקר ופיתוח אמצעי בטיחות. ב-40 השנים האחרונות, צברה וולוו ניסיון וידע רב בכל הקשור לבטיחותם של ילדים ברכב וכעת היא מפרסמת את 'הקווים המנחים', בעזרתם תגנו טוב יותר על ילדיכם. אגב, אתם ממש לא חייבים לנסוע בוולוו בשביל ליישם כללים אלה.

הגיל הרך

תאונות חזית הן התאונות השכיחות ביותר ומכאן יוצאים וולוו בהנחת יסוד ראשונה לפיה הגודל מאוד קובע, בעיקר כשעורכים השוואה מול מבוגרים. עיקר ההבדל נמצא בראשו של הילד ובשרירי הצוואר הלא מפותחים שלו. ראשו של הילד גדול יותר וכבד יותר ביחס לגופו כשאצל תינוקות למשל, יכול הראש להוות מחצית ממשקל גופם. בעת תאונה, מהוה הראש נקודת החולשה העיקרית וגם אם הילד חגור היטב, יוטח הראש קדימה בעוצמה כתוצאה ממשקלו ומשרירי צוואר שאינם מפותחים. אצל מבוגרים, יכול להוות הראש פחות מעשירית ממשקל הגוף הכללי.

הפתרון אותו מציעים בוולוו הוא שימוש במושב מיוחד הממוקם נגד כיוון הנסיעה, הרבה מעבר לגיל הינקות. בוולוו ממליצים לעשות שימוש במושב שכזה עד להגיעו של הילד לגיל 4 שנים. בעת תאונת חזית, ימנע המושב את הטחתו של הראש ויעזור למנוע פגיעות בעמוד השדרה. בכל מקרה, במידה והילד נמצא במושב האחורי, מומלץ להצטייד במראה שתאפשר שמירה על קשר עין וכמו כן לקיים עצירות תכופות יותר לחילוץ עצמות. אם הילד ממוקם במושב הקדמי, לא לשכוח לבטל את כרית האוויר הרלוונטית.

באופן דומה, המבנה האנטומי של הילד גם הוא שברירי ומיקום לא נכון של החגורה ביחס לאגן הירכיים עלול לגרור פגיעות חמורות. במקרה של ילד מעל גיל 4 ובגובה של עד 1.40 מטר, שימוש בבוסטר הינו הכרחי. לאחר הושבתו של הילד, יש לוודא שחגורת הבטיחות תמוקם על איזור אגן הירכיים ולא על הבטן בכדי למנוע פגיעות פנים. את חגורת הגוף יש להצמיד לגוף ובכל אופן לא למקמה מתחת לכתף. שימוש נכון בבוסטר וחגירה נכונה, מעלים את ההגנה על הילד ב-80%.

נשים בהריון חייבות לחגור!

לא רבים מכירים את לינדה, בובות הריסוק הוירטואלית היחידה בעולם הנמצאת בשבוע ה-36 להריונה. על פיתוחה שלך לינדה עמלו בוולוו החל מ-2002 ובעזרתה מקווים להבין ולהכיר קצת יותר את הנושא ולפתח גם את תחום הבטיחות והדרישות המיוחדות לאם ולעובר.

בעזרת סימולציות מחשב, מנסים בוולוו להבין יותר לעומק מה עובר על האם והעובר בעת תאונה חזיתית ובמהירויות שונות. במהלך הניסוי מתקבל מידע רב אודות הרחם, השליה, מי השפיר והעובר. כבר כעת יודעים לספר לנו כי כריות האוויר תורמות רבות בהגנה על האם וגם מיתוס החגורה מופרח כשחגורת בטיחות המונחת כראוי, מגנה על האם ותורמת להגנה על התינוק.

אם את בהריון, כדאי לך לרשום את הדברים הבאים. את מושב הנהג יש לכוון כך שהמרחק בין הבטן להגה יהיה גדול ככל הניתן יחד עם שמירה על גישה גישה נוחה לדוושות. את חגורת המותן יש למתוח מעל המתניים ובשום אופן לא על הבטן עצמה. חגורת הגוף תעבור דרך הכתף אל מרכז החזה ומשם לצד הגוף והבטן. יש להקפיד על מתיחת החגורה ולעולם לא למקמה מתחת הכתף.

בטיחות לכל

בכתבה המיוחדת לרגל 80 השנים לוולוו, הזכרנו את הסיסמא אותה חקקו מייסדיה: "מכוניות ננהגות על ידי בני אדם. לכן הקו המנחה מאחורי כל דבר שאנו מייצרים בוולוו – והוא חייב להישמר ככה – בטיחות". וולוו דבקה להצהרות והיא נמצאת כיום בראש הפיתוח הטכנולוגי העולמי לבטיחות ובכללם הדאגה לבטיחות הילדים. את מרבית הניסויים עורכת וולוו במעבדות 'מרכז הפיתוח לבטיחות במכוניות' הסמוך למטה החברה בשוודיה. בעזרת מחשבי 'על' ומצלמות מיוחדות, יכול צוות הפיתוח לעקוב אחר הסימולציות שנעשות במרכז, איתן אפשר לדמות תאונות מכל סוג אפשרי, כולל 400 תרחישי תאונות אמיתיים.

כמו וולוו, גם שאר יצרני המכוניות עושים מאמצים לשפר את בטיחותכם. כל שנותר לכם הוא להשכיל ולעשות בהם שימוש נבון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully