וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס הון בניו-קופל

ליאור גוטמן

14.6.2007 / 9:19

השלימה גיוס של כ-300 מיליון שקל באג"ח. במקביל, ממשיכה בהיערכותה לקראת פתיחת חברת הביטוח בבעלותה

האם גזירות ועדת הכספים בכל הקשור להעלאת שווי השימוש ירדו מעל סדר היום של שוק הליסינג? התשובה אינה חד משמעית: חברת ניו קופל רכב, מקבוצת ניו קופל החזקות, השלימה אמש גיוס איגרות חוב בהיקף של כ-300 מיליון שקל. על פי מקורות בחברה, גיוס האג"ח בוצע כנגד תיק עתידי של עסקאות ליסינג, אותן תבצע החברה בתקופה הקרובה.

נחשבת לחברה הגדולה בענף עם צי רכב המונה מעל 42 אלף מכוניות.

איגרות החוב הונפקו על ידי ניו קופל בטוחות (סדרה 13) בע"מ, חברת בת בבעלות מלאה של ניו קופל רכב. האיגרות דורגו על ידי חברת מעלות בדירוג AA.

גיוס ההון הוא המשך ישיר לגיוסים נוספים שביצעה החברה בשנה האחרונה. הדר לוין, מנהל תחום שוק הון בקבוצת ניו קופל החזקות, מספר כי בשנת 2006 גייסה החברה כ-700 מיליון שקל - 400 מיליון שקל באמצעות אג"ח חברה וכ-300 מיליון שקל באיגרות חוב מגובות בתזרים מזומנים. בסך הכל, גייסה החברה כ-1.9 מיליארד שקל בשנתיים האחרונות, רובן לצורך ניהולה השוטף של החברה בתחום הליסינג.

שי טרייבר, סמנכ"ל הכספים של החברה, מסביר ששוק הליסינג ממשיך לגדול וכרגע נושא העלאת שווי השימוש לא עומד מבחינתם על הפרק: "רכשנו השנה יותר מכוניות משנה שעברה וכרגע המבחן הכלכלי עומד לטובת הלקוח".

טרייבר מדגיש שגם אם יעלה שווי השימוש מדובר בסכום קטן שייתן את אותותיו רק בשנה השלישית לתקופת החכירה. זאת מכיוון ששווי השימוש הצפוי למכוניות בקבוצת זקיפת המס השנייה - מכוניות דוגמת טויוטה קורולה, מאזדה 3 או פורד פוקוס - יגדל ב-480 שקל ברוטו לחודש, שהם כ-300 שקל נטו. מדובר בסכום בו מרבית הלקוחות יעדיפו להישאר עם הרכב הצמוד שהם מקבלים מהמעסיק.

סמנכ"ל רשות המיסים, בועז סופר, אמר שהדיון בנושא שווי השימוש יערך בשבועיים הקרובים. לאחר מכן, תינתן החלטה בכל הקשור להצעת האוצר להעלאת זקיפת המס.

בנוסף לגיוסי ההון, ממשיכה החברה בהיערכותה לקראת פתיחת חברת הביטוח החדשה בבעלותה: "עד סוף השנה תחל חברת הביטוח בהנפקת פוליסות ביטוח בתחום הרכב, חובה ומקיף כאחד", אומר טרייבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully