וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הטבעות 3

ירון אדרי

17.6.2007 / 7:51

סרטי מדע-בדיוני יכולים להיות הזויים לתרבות אחת והגיוניים לתרבות אחרת. רוצים דוגמא? קחו את המאזדה 3

אתם יושבים במכונית ספורט טהורה אותה שכרתם אתמול בשדה התעופה של פרנקפורט. כבר על האוטובאן גיליתם שהיא שהיא מסוגלת להגיע ל-250 קמ"ש בלי בעייה. את הלילה האחרון העברתם בשינון ולימוד המסלול וכעת זהו רגע האמת. אחרי מספר הקפות אימון, אתם משקיעים את כל כולכם בכדי לקבוע את ההקפה של החיים. הקצב טוב ונראה כי תצליחו להיצמד לאיזור הנמוך של ה-9 דקות. אתם מתקדמים בפול גז אל פנית הקרוסלה ובדיוק ברגע בו מעביר המוח את פקודת הבלימה לרגל ימין, אתם שומעים ציפצוף ומאזדה 3 ניכנסת לפנייה לפניכם. אתם מחכים לסיים את הפנייה רק בשביל שתוכלו לשחרר את הידיים מההגה ולשפשף את העיניים, אך ה-3 כבר הרחק מקדימה.

לנו הישראלים, התסריט הזה יכול לנוע בין מדע-בידיוני לקומדיה קורעת. כמה מהירה כבר יכולה המאזדה 3 להיות. אז זהו, שהיא יכולה להיות מאוד מהירה, במיוחד כשמדובר על גרסת העל MPS בעלת מנוע הטורבו 2.3 ליטר המפיק 260 כוחות סוס ו-38.7 קג"מ.

ה-MPS היא מכונית ההנעה הקדמית החזקה ביותר באירופה ותאוצתה ל-100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות ורק האלקטרוניקה משביתה את השימחה ב-250 קמ"ש. ידוע הוא כי שילדתה וכיול מיתליה של ה-3 הרגילה נמצאים על הצד הספורטיבי וה-MPS מקבלת חיזוק נוסף בדמות בולמים קשיחים עוד יותר וקפיצי הנמכה של אייבך (25 מ"מ מקדימה ו-10 מ"מ מאחור). שיפור מתבקש נוסף נמצא בתוך חישוקי הסגסוגת הקלים, שם הותאמו דיסקים מאווררים בקוטר 320 מ"מ מקדימה ו-280 מ"מ מאחור בכדי שה-3 תוכל גם לעצור.

רגע האמת של ה-MPS הגיע בחודש שעבר כשנהג המירוצים הבריטי מארק טיקהורסט החליט כי הגיע זמנו לתקוף את ה'נורדשלייפה' הלא הוא מסלול נורבורגרינג ההיסטורי בן 21 הק"מ ו-73 הפניות. לטיקהורסט נסיון רב עם מכוניות הספורט של מאזדה ולזכותו עומדות עשרות הקפות ברינג, אלא שכולן נעשו על מכשיר הפלייסטיישן. את ההקפה החיה הראשונה שלו הוא תיאר "טירוף", תוך שהוא מזכיר חוויות כמו לעקוף פיאט מולטיפלה ובתוכה הורים וילדים ולהיעקף על ידי פורשה שהגיע ישירות מה'קאררה קאפ' וכמובן שאי אפשר לשכוח את עשרות האופנועים.

לבסוף הגיע הרגע לו חיכה כל היום. לקראת שעות הערב התרוקן המסלול ואז נלקחה ה-MPS לרגע לשמו הגיע, נסיון לשבור את שיא ההקפה למכונית ספורט סדרתית אותה קבעה ה-M3 E36 כשעצרה את השעון על 8 דקות ו-35.02 שניות. טיקהורסט יוצא אל הקפת החימום ובישורת הארוכה, רגע לפני שמתחיל השעון לתקתק, הוא משלב להילוך שישי ומביא את מחוג הסל"ד עמוק אל תוך הקו האדום עם 250 קמ"ש...

את ההקפה עצמה תוכלו לראות בקישור המצורף ורק נספר לכם כי בסופו של דבר הצליח הבריטי לקבוע זמן של 8 דקות -39.66 שניות, קצת יותר מ-4.5 שניות משיא המסלול של ה-M3. השיא אמנם לא נישבר, אך טיקהורסט ציין כי הוא מאוד מרוצה מהתוצאה ושכבר בחודשים הקרובים הוא מתכוון לחזור לרינג כשהפעם, עם הניסיון שצבר, הוא מבטיח לשבור את השיא. רק שלא יעלו לו את שווי השימוש עד אז.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully