וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה בטיחותית

ירון אדרי

18.6.2007 / 18:57

מערכות הבטיחות לרכב יודעות להגיב במצבי חירום. במרצדס מלמדים אותן גם להפעיל את המוח ולחשוב

מערכת הקדם-בטיחות (PRE-SAFE) כבר מזמן הפכה לסטנדרט ברוב דגמיה של מרצדס, כשאחרונה לקבלה היא ה-C קלאס החדשה. אופן פעולת המערכת די מסובך, אך עיקרון פעולתה פשוט. בעזרת פרמטרים שונים כמו מהירות, מרחק, אחיזה ועוד, יודעת המערכת לזהות מצבי סיכון ולהתריע עליהם בפני הנהג. המערכת גם יודעת לקבוע לעצמה סף מסויים וברגע בו הופך הסיכון למוחשי יותר, היא בולמת בעצמה את המכונית ומכינה אותה לתאונה (מתיחת חגורות הבטיחות, דריכת כריות האוויר, וכדומה).

מחלקות המחקר והפיתוח של מרצדס עובדת כעת על הדור הבא למערכות הקדם-בטיחות. בבסיס עבודתן, נמצאת מחלקה מיוחדת אשר מנתחת כשליש מתאונות הדרכים הקשות המתרחשות בגרמניה מידיי שנה. מניתוח התאונות מצליחים החוקרים להבין את הסיבות להן ולהציע דרכים למניעתן. כיום למשל, יודעים לספר לנו במרצדס כי 20,000 תאונות קשות יכולות היו להימנע באמצעות מערכת ה-ESP.

על פי מרצדס, מערכת הקדם-בטיחות של היום פועלת על ידי רפלקסים. הן יודעות לזהות מצבי חירום ולהגיב להן. הדור הבא של המערכות עליו עמלים המהנדסים, ידע לחשוב ולא רק להגיב. בעזרת מצלמות וידאו זעירות, חיישנים שונים ומערכות רדאר, תוכל המערכת לצפות ולנתח את המתרחש מסביב למכונית בכל רגע נתון. כך למשל תוכל המערכת להתייחס בזמן אמת למכוניות, הולכי רגל ואפילו לרוכבי אופניים ולהתריע עליהם לנהג כשזה סוטה מהנתיב (באופן רצוני או לא רצוני) או כאשר היא מזהה קירבה יתרה בין המכונית לשאר משתמשי הדרך. במהלך הניסויים, הצליחה המערכת לזהות מצב סכנה 3 שניות לפני הפגיעה. הגדלת טווח זה מאפשרת לנהג זמן תגובה ופעולה המספיק בכדי למנוע את התאונה.

פונקציה נוספת שתוכל המערכת לבצע היא קריאת תמרורים. כך למשל היא תוכל להעיר לנהג כשזה עבר על המהירות המותרת או כשהחליט כי תמרור העצור והרמזור האדום מיותרים. במצבים מסוכנים, תדע המערכת לקחת את הפיקוד לידיים ולתפעל את הרכב בכוחות עצמה בכדי למנוע את התאונה הבאה.

במרצדס לא מחכים יותר מידיי ועוד בטרם הפך הדור השני למבצעי, הם כבר עובדים על הדור השלישי איתו תוכלנה המערכות להעביר ולקבל מידע משאר המכוניות בכביש. בקצב הפיתוח הנוכחי, מי יודע מה מצפה לנו בדור הרביעי.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully