וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית החשמל של גוגל

מיכל רמתי

19.6.2007 / 12:23

גוגל וחברת החשמל PG&E, חשפו מכונית היברידית שגם נטענת מרשת החשמל וגם ויודעת להחזיר לה חשמל

ענקית האינטרנט גוגל וחברת החשמל האמריקאית PG&E חשפו את החזון שלהן לעתיד בו מכוניות ומשאיות פועלות באופן חלקי על חשמל המסופק על ידי רשת החשמל האמריקאית ומסוגלות להחזיר חשמל לרשת בשעות העומס.

החברות הציגו ביום שני 6 מכוניות היברידיות מדגמי טויוטה פריוס ופורד אסקייפ. המכוניות שונו כך שיוכלו לקבל חשמל מרשת החשמל. השינוי מאפשר למכוניות לנסוע עד 120 ק"מ לגלון - כמעט כפול מההספק של מכונית היברידית רגילה. הם גם התאימו מכונית אחת כך שתוכל להחזיר חשמל לרשת החשמל.

הניסוי הבלתי-רגיל לוקח את המכונית ההיברידית - מכונית שכיחה יותר ויותר בכבישי ארה"ב - צעד נוסף קדימה באמצעות שימוש בסוללות נוספות המסוגלות לאגור אנרגיה המיוצרת על ידי חברת חשמל. מומחי אנרגיה ופעילי סביבה מצפים בכיליון עיניים לטכנולוגיה זו אך היא עדיין אינה מוכנה לשימוש מסחרי מכיוון שהסוללות לא עמידות מספיק.

הארגון ללא כוונת רווח של גוגל, Google.org, שבראשו עומד לארי בריליאנט, הוביל את הניסוי והודיע כי ישקיע כ-10 מיליון דולר בהאצת פיתוח טכנולוגיית הסוללות, המכוניות ההיברידיות המתחברות לרשת החשמל ומסוגלות גם להחזיר לה חשמל.

סטיבן שניידר, ממחברי דו"ח האו"ם על שינויי האקלים בעולם, אומר כי עצם הדגמת הטכנולוגיה, שעוד נמצאת בחיתוליה, על ידי חברת בעלת השפעה כמו גוגל, היא ניצחון בפני עצמו. "לאנשים האלה יש השפעה על מאות מיליוני אנשים צעירים", הוא אומר ומוסיף כי מה שדרוש לסוג מכונית חדש הוא שילוב של אמינות, מחיר סביר ואפקט ה"קול".

6 המכוניות נמצאות בשימוש עובדי גוגל בקרבת מטה החברה ויושבות בחנייה שגגה מורכב מתאי שמש. התאים מחוברים לרשת החשמל ולכן מייצרים חשמל גם אם המכוניות אינן בטעינה. גוגל משתמשת בסוללות של חברת A123Systems על מנת להמיר את הטויוטה פריוס למכונית המתחברת לרשת החשמל.

הפריוס שהומרה על מנת לאפשר זרימת חשמל בשני הכיוונים היא פרויקט ספקולטיווי יותר. PG&E, המספקת חשמל לצפון קליפורניה, תשלח אותות אלחוטיים למכונית בעודה חונה ומחוברת לרשת. זאת, על מנת לקבוע את רמת הטעינה שלה ובהתאם לטעון את הסוללות מחדש או לשאוב מהן חשמל.

העברות החשמל יהיו זעירות - קילו-ואט ספורים בכל פעם, בשווי כמה סנט - אך אם יהיו אלפי מכוניות כאלה, חברת חשמל תוכל לאגור בהן חשמל שייוצר בשעות של ביקוש נמוך ולהשתמש בו בשעות העומס. כך, לדברי בראד ויטקומב, סגן נשיא ב- PG&E.

מכונית היברידית המחוברת לרשת החשמל יכולה להפחית את פליטות הפחמן הדו-חמצני וגזים רעילים נוספים. מכונית שכזו יכולה לנסוע 6-5 ק"מ לקילו-ואט-שעה, לדברי מומחים. שימוש בגז טבעי פירושו פליטת כ-180 גרם פליטת פחמן דו-חמצני לק"מ. שימוש בדלק רגיל פירושו פליטת כ-720 גר' פחמן דו-חמצני לק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully