וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנה אישית

ירון אדרי

21.6.2007 / 12:12

השקעתם של יצרני הרכב בהגנה מפני גנבים כמעט ולא זוכה להתייחסות. ארגון Thatcham הבריטי דווקא מעריך זאת

זה יכול להיות הסיוט של כל אחד ואחת מכם. אתם קמים בבוקר, שותים כוס קפה, מנשקים את יקיריכם ויוצאים מהבית רק בשביל לגלות שהמכונית החדשה אותה קניתם במיטב חסכונותיכם איננה. אתם בודקים אולי חניתם במקרה בצד השני של הרחוב למרות שאתם יודעים בדיוק מה קרה.

מכת הפריצות וגניבות הרכב איננה מגיפה ישראלית בלבד וגם בארצות נאורות יותר היא נפוצה (אלא ששם כלי הרכב בעיקר מפורקים ולא מקבלים מספר ירוק). בבריטניה לדוגמא, מספר פשיעות הרכב נאמד ב-1.7 מיליון בשנה אלא ששם ישנה חשיבות לאומית. בשיתוף עם יצרני הרכב, עורך הארגון הבריטי 'דתצ'אם' הפועל ללא מטרות רווח, מחקרים בתחום הבטיחות (הגנה על הנוסעים) והביטחון (הגנה על הרכב).

לאחרונה, ערך הארגון את התחרות השנתית בה הוא מכתיר את המכוניות בעלות מערכות הביטחון הטובות ביותר. מסורת זאת החלה בשנת 2004 והפכה לשם דבר אצל יצרני הרכב והשנה נכנסה קטגוריה יוקרתית המכתירה את המערכות החדשניות ביותר. הקטגוריה החדשה באה לבדוק למעשה את התקדמות היצרנים בהגנה על המכונית והתואר הוענק השנה לשתיים, וולווו סיטרואן. אגב, "הצילו גנב" לא עושה עליהם רושם.

במרכז המערכת של וולוו נמצא ה-PCC (Personal Car Communicator), השלט רחוק למכונית. השלט משמש כמרכז בקרה ובאמצעות חיווי לדים, הוא מספר לנהג על מצבה של המכונית. היתרון הגדול של המערכת נמצא בחיישן הראשון מסוגו בעולם אשר יודע לזהות פעימות לב וכך למעשה הוא יכול לשדר ל-PCC לא רק אם נעשתה פריצה אלא גם אם הפורץ עדיין נוכח ברכב. חסרונה של המערכת טמון בטווח הקליטה אשר עומד על 100 מטרים בלבד, אך סביר כי הוא ילך ויגדל כמו גם היצע הדגמים אשר עומד כרגע על ה-S80, V70 ו-XC70.

ה-CVIS (Citroën Vehicle Identification System), מערכת ההגנה של סיטרואן, מצויידת באמצעי שידור ייחודי אשר מדווח ישירות לכוחות השיטור ולחברות הביטוח על מצבו של הרכב. כך למשל, יודע שוטר הסיור עם הרכב שעומד לידו ברמזור הונע על ידי בעליו כחוק או שמא הונע באמצעי פלילי. לאחר תפיסתו של הגנב, משמשת המערכת כראייה חוקית בפני בית המשפט. מערכת זאת מבטלת למעשה את הצורך בגורם שלישי (חברות איתור) העלולות ליצור 'טלפון שבור'. לעומת וולוו, סיטרואן מציידת את כל דגמיה המאובזרים במערכת זאת.

ולשאר התוצאות

פרט לפרס החדשניות, מכתיר ארגון ה'דתצ'אם' את המכוניות המוגנות ביותר על פי הסגמנטים השונים והזוכות המאושרות לשנת 2007 הן:

מיני – סיטרואן C3 אקסלוסיב

קומפקטית – סיטרואן C4 אקסלוסיב

משפחתית גדולה – פיג'ו 407 אקזקיוטיב

מנהלים – לקסוס IS

מיניוואן קומפקטי – סיטרואן C4 פיקאסו אקסלוסיב

מיניוואן – פורד S-Max

קבריולה – אודי TT רודסטר

ספורט וביצועים – אודי S8

שטח קומפקטי – ניסאן X-טרייל

שטח גדול – אודי Q7

סאלון – סיטרואן C6

פאר – מרצדס S קלאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully