וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו מגאנול

ירון אדרי

21.6.2007 / 15:15

המגאן ביואתאנול נמכרת כבר 3 שנים בברזיל. הגירסה האירופאית הראשונה תושק רק בשבוע הבא

בשנים האחרונות נמצאת רנו בשורה הראשונה של יצרניות הרכב המתקדמות בעולם. את עיקר כוחה היא מציגה בדרך כלל עם טכנולוגיות בטיחות שונות אשר מציבות אותה בראש רשימות ה-Euro-NCAP. למרות שהידעה האחרונה שפירסמה אינה קשורה לאגף הבטיחות, לא הופתענו לגלות על תחילת שיווק גרסת הביודלק האירופאית למגאן.

טכנולוגיות הביודלק אינן חדשות לרנו וכבר מ-2004 נעות המגאן והקליאו בכבישי ברזיל כשבקירבן מנועי E100 (100% אתאנול). כעת, עם המודעות ההולכת וגוברת לכלי רכב נקיים והקלות המס הגדולות שהעניקה ממשלת צרפת לכלי רכב ירוקים, ברנו לא מסתפקים במנוע הדיזל 1.5 או הטורבו 1.2 החסכוניים ותשובתם מגיע בדמות מנוע 1.6 16V בטכנולוגית E85 אשר משודך למגאן.

לטכנולוגית הביודלק יש יתרון גדול הטמון בעלויות הפיתוח והיצור הנמוכות (עיקר הדלקים מיוצרים מתירס). למעשה, מדובר במנועים קונבנציאונליים קיימים אשר זוכים לשינויים קלים. כך לקחה רנו את מנוע הבנזין 1.6 שמשרת את המגאן הסטנדרטית ועל ידי שינויים קלים במערכת הזרקת הדלק ובתא הבעירה, התאימה אותו להזנת ביואתאנול. מדובר למעשה במנוע הפועל על תערובת של עד 85% אתאנול באין תחנת תדלוק מתאימה, יכול המנוע לעבוד גם על בנזין רגיל. אגב, מהנדסי רנו מדברים על תוספת של עד 7 כוחות סוס ל-105 הסטנדרטיים.

גרסת הביואתאנול של המגאן תשווק באירופה בדגם ההאצ'בק והסטיישן במחיר 18,550 יורו (כ-105 אלף ש"ח לפני מסים) ו-19,150 (כ-110 אלף יורו) בהתאמה. הפרש המחיר מגרסאות הבנזין המקבילות עומד על 200 יורו בלבד. לישראל כמובן הן לא תגענה משתי סיבות עיקריות: חוסר התשתית לביואתאנול והעובדה שישודך להן גיר ידני בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully