וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים מעדיפים רכב אמין

ירון אדרי

23.6.2007 / 12:51

הלקוח הישראלי מעדיף את הרכב שלו אמין ובטוח, כך עולה מסקר וואלה! רכב. ומה לגבי סחירות? אין לה שוק

בסקר שערכנו כאן בוואלה! רכב, ביקשנו לדעת מהן התכונות החשובות ביותר לנהג הישראלי בעת רכישת רכב. 9,501 מצביעים השתתפו בסקר שגילה פרטים קצת שונים מאלה להם התרגלנו במרוצת השנים, כולל הפתעה אחת גדולה. הסקר כלל את 7 התכונות הבאות (לפי סדר א"ב): אמינות, בטיחות, ביצועים, נוחות, סחירות, פוזה ושימושיות.

במקום הראשון לא היה מפתיע לראות כי ל-28% ממשתתפי הסקר היתה העדפה לרכב אמין. אמנם כיום, בעידן הליסינג, ישנה העדפה ברורה לתוצרת היפאנית, אולם גם בעשורים הקודמים היו אלה סובארו, מיצובישי ומאזדה שכיכבו בראש טבלאות המכירה. גם בשוק הליסינג עומדת בפני הלקוחות הבחירה וגם להם העדפה מוחלטת לתוצרת היפאנית כשאת הפער סוגרות אט אט המתחרות מקוריאה.

במקום השני, בהפרש קטן, העדיפו 25% מהמצביעים כי מכוניתם תהיה בטוחה. האם העובדה כי ההתקדמות הטכנולוגית בתחום הבטיחות שנעשתה בעולם בשנים האחרונות, יחד עם הגיבוי בדמות מבחני הריסוק שעורך איגוד ה-EuroNCAP שינו את צורת החשיבה של הלקוחות הפוטנציאליים? אותנו מעודד לראות את השינוי הגדול בתפיסתו של הלקוח הישראלי, למרות שנראה כי עדיין רחוק היום בו יעדיף הרוכש הממוצע מערכת ESP נסתרת ומצילה חיים על סאן רוף פוזאי מציל אגו. אגב, 14% אשר העדיפו פוזה, מחזקים השערה זאת.

ומה יש לנו במקום השלישי? 18% בחרו בביצועים והאמת שזה לא מפתיע. בשנים האחרונות זכינו לראות כיצד גדל היצע המכוניות בעלות מנועי ה-2.0 ליטר וזאת עוד לפני שאנחנו מתייחסים למכוניות הספורט החזקות. בעוד שבעבר עמדה השליטה המוחלטת למכוניות ה-1.6, כיום ניתן למצוא מכוניות קומפקטיות ומשפחתיות המשווקות עם מנועים גדולים יותר. מכוניות הספורט גם הן פורחות בשנים האחרונות, בעיקר לנוכח האבזור הרב ושימושיות שמעבר לתאוצה ל-100.

איכות הכבישים במדינת ישראל ידועה לשימצה, אך 8% מעדיפי הנוחות גורמים לנו לשאול את עצמנו האם התרגלנו לכך. ולצערינו, התרגלנו. שיבושי הכביש המחפירים בעיר והגלים הגבוהים מחוצה לה, אינם משכנעים את הישראלים לרכוש את ריכבם על פי נוחות הנסיעה שלו. רוצים דוגמא? המאזדה 3 והפורד פוקוס חולקות בינהן רבים מהמכלולים עד כי ניתן לומר שברמה העקרונית מדובר על אותו רכב. ההיגוי וכיול המתלים של ה-3 מכוונים לצד הקשיח והספורטיבי לעומת הרכות היחסית של האחות לבית פורד. זה לא מפריע למאזדה להמשיך ולשלוט בפסגת המכירות תוך העדפה ברורה על פני הפוקוס הנוחה יותר.

מכוניות סטיישן נדירות בארצנו ולכן זה לא מפתיע לראות שרק 5% העדיפו שימושיות. בשונה מהמקובל באירופה, שם השימושיות מקבלת יחס מעט יותר מתחשב, את הלקוח הישראלי זה כמעט ולא מעניין. מי שבכל זאת זוכה ליחס קצת יותר טוב הם המיניוואנים ויתכן שאותם 5% הם בעלי רנו סניק, מאזדה 5 וכדומה.

וכעת להפתעה של הסקר. היינו מוכנים לכך שהסחירות תעמוד היכן שהוא בין המקום הראשון לשלישי אבל למקום האחרון?! זה לא משנה לאיזה דור אתה שייך, אם היית בקירבת אדם שהחליט לקנות מכונית, בטח שמעת את התירוץ "אבל אין לו שוק". כשרק 2% חושבים שהסחירות היא התכונה החשובה ביותר, ייתכן מאוד שבהחלט מדובר רק בתירוץ ישראלי מתוחכם להוריד עוד קצת מהמחירון. או שאולי חל שינוי קיצוני בשוק הרכב הישראלי?

במבט כללי על תוצאות הסקר, ניראה כי חל שינוי גדול בראיית הציבור הישראלי את עולם הרכב. אולי זה עידן האינטרנט שהפך את העולם הגדול ומה שקורה בו לנגיש יותר ואולי זה עידן הליסינג ששינה את שוק היד-שנייה. מה שבטוח, על תכונה אחת עדיין לא הצלחנו להתגבר ונראה כי אם הייתה בסקר אפשרות לבחור ב'ללכת אחרי העדר', היה לנו כאן רוב מוחץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully