וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח ברחובות

24.6.2007 / 11:46

AC שניצר מציגה מספר עדכונים לב.מ.וו סדרה 6 שמוסיפים עוד קצת כוח, אבל המון פוזה. מי צריך את זה?

לאחר 11 חודשי תכנון, ניסויים והתאמות לשימוש יומיומי של מכונית הקונספט טנשן, חושפת סדנת AC שניצר הגרמנית גרסה עתירת שדרוגים לסדרה 6 של ב.מ.וו בייצור מוגבל של 50 יחידות. כבר מהתמונות ניתן להבין כי משהו מופרע קורה כאן, ולכן כדאי שנתחיל מהמנוע.

AC שניצר מציעים את האפשרות להחליף את המנוע הקיים בגרסת הבסיס (הקודמת) על 333 סוסיו, במנוע V8 בנפח 5.1 ליטר. אבל לא, אל תצפו להשתלה פרועה של מנוע מוגדל על בסיס ה-M6 עם 10 צילינדרים, 5.0 ליטר ו-507 כ"ס. למרות שמנוע זה מציע נפח גדול מזה של גרסת ה-M6 הוא מציע רק 8 צילינדרים ומפיק "רק" 411 כ"ס ו-56 קג"מ. אם תהיתם כמובן כיצד נראה גרף התפוקה של המנוע החדש ביחס לקודם, אז וודאי תשמחו לגלות שמהנדסי שניצר החליטו לצייר על אחד מכיסויי המנוע בדיוק את גרף ההספקים שמשווה בין המנועים. נחמד.

הבלמים דווקא כן הגיעו מה-M6: קאליפרים נשכניים במיוחד בעלי 8 בוכנות וצלחות בלימה בקוטר 374 מ"מ ממלאים כעת את החלל שבתוך גלגלי הענק ואחראים על בלימת המאסה הגרמנית.

ואם כבר לקחנו את הבלמים מה-M6, למה שלא ניקח גם את מערכת המתלים שלה? ובכן, כן, גם זה מוגדר כחלק מההסבה – הלקוח של שניצר יוכל לבחור בין סט של בולמים וקפיצים ספורטיביים לבין אלו המקוריים של ה-M6 ועל כל אלו ניתן יהיה להוסיף גם מוטות מייצבים שמרסנים את נטיית הגוף ומשפרים את ההתנהגות בכבישים מפותלים.

שיפורי ה'שופוני'...

החלק המרכזי בפיתוח ה-Street Tension נגע לדברי AC לקיט האווירודינמי החיצוני (כאילו שלא הבנו את זה עד עכשיו). תפקידו לאפשר כניסה של יותר אוויר לחלל המנוע וכן פתחים בראש מכסה המנוע ובסמוך לשמשה הקדמית אמורים לפנות את האוויר החם מתא המנוע.

את הפגוש החדש הם מכנים "פה כריש" ולטענתם, מבנהו הייחודי מאפשר הזרמה טובה יותר של אוויר אל הבלמים הקדמיים והוא אף משפר את כוח ההצמדה של הציר הקדמי לכביש במהירויות גבוהות.

את הקשר לכביש שומרת גרסת ה-Street Tension על ידי חישוקי 20 אינטש בעיצובם של AC. חישוקים אלה מצטיינים במשקל נמוך של 10.8 ק"ג בסך הכל והם נועלים צמיגים במידות 245/35 מלפנים ו-285/30 מאחור.

בהמשך לשדרוגים החיצוניים, מהנדסי שניצר החליפו גם את הפגוש האחורי כדי שזה יראה אגרסיבי מספיק כאשר הוא מאכלס את שני לועות המפלט החדשים, וכן החליפו את דלת תא המטען באחרת שנראית לטענתם הרמונית יותר.

גם תא הנוסעים קיבל מעט מן המראה הספורטיבי החדש עם מספר נגיעות של סיבי פחמן בכל מקום אפשרי, הגה חדש בעל שלוש צלעות וכמובן לוחית זיהוי המציגה את מספרה של המכונית מתוך ה-50 שיוצרו בסך הכל.

וכעת לשאלה המתבקשת: כמה עולה הקיט? 37 אלף אירו, לפני מס. קצת יותר מ-200 אלף שקל. שווה או לא? לדעתנו לא ממש, משום שבתוספת קטנה יחסית, יכול אותו לקוח אירופי כבר לקבל את הדבר האמיתי – ה-M6. אז מדוע צריך את גרסת ה-Street Tension? כנראה שלא צריך, אבל ככה זה כשיש לסדנאות השיפורים יותר מדי זמן פנוי בידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully