וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלילת כביש 6 נמשכת

אבי בר-אלי

24.6.2007 / 16:42

כביש 6 פונה צפונה: הושלמה הסגירה הפיננסית לקטע 18 ממחלף עירון לאליקים. הקטע החדש ייפתח ב-2010

בטקס שהתקיים היום במשרד התחבורה בירושלים, חתמו נציגי החשב הכללי, חברת חוצה ישראל ונציגי הזכיינית דרך ארץ, על הסגירה הפיננסית של פרויקט השלמת קטע 18 בכביש חוצה ישראל - ממחלף עירון ועד מחלף תות (אליקים). עלות הביצוע של הפרויקט נאמדת בכ-190 מיליון דולר, ומשך העבודות המתוכנן - כשנתיים וחצי.

הקטע החדש, באורך 17 ק"מ, יהיה דו נתיבי (לכל כיוון), וישולבו בו 14 גשרים, שתי מנהרות, שני מחלפים ושני שערי אגרה. הכביש יתחבר אל שני כבישי רוחב - כביש 65 וכביש 70. הקמת הפרויקט תעשה באמצעות החברות הבנות הקבלניות של בעלי המניות בדרך ארץ וסולל בונה.

הפרויקט עוכב למשך כשנתיים לאחר שנתגלו בתוואי הכביש מספר קברים. לפני כחודש הושגה הסכמה בין נציגי החרדים למדינה, לפיה הוסט תוואי הכביש ונמנעה היכולת להרחיבו בעתיד לאורך מקטע של 1.5 ק"מ. עלות הפתרון נאמדה ב-50-40 מיליון שקל.

את מרבית המימון לפרויקט - 130 מיליון דולר - יעמיד קונסורציום של 30 מוסדות פיננסיים בהובלת . בנוסף, ולראשונה בפרויקט מסוג זה, גויס חוב משני בסך כ-90 מיליון דולר באמצעות הנפקה פרטית של דרך ארץ בשוק המוסדי. המדינה תעניק לדרך ארץ 10 מיליון דולר עבור ההקמה, בנוסף לכ-350 מיליון דולר שכבר השקיעה בקטע זה. חברת מידרוג העניקה דירוג Aa3 עבור החוב הבכיר, ודירוג של A3 עבור החוב המשני.

הקמתו והפעלתו של קטע 18 על ידי חברת דרך ארץ תעשה במסגרת הרחבת חוזה הזיכיון הקיים עבור הקטע המרכזי של כביש 6 (ממחלף שורק בדרום עד עירון בצפון). הקטע יחשב כקטע אגרה עצמאי (STAND ALONE) והאגרה בו תעמוד על 3.52 שקלים בתוספת מע"מ.

בטקס נטלו חלק שר התחבורה, שאול מופז, סגן החשב הכללי, אבי דור, מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, יהודה כהן, יו"ר חברת דרך ארץ ומנכ"ל שיכון ובינוי, אורי שני, מנכ"ל דרך ארץ, אהוד סביון, מנכ"ל אפריקה ישראל, ארז מלצר, ונשיא ויו"ר חברת AECON הקנדית, ג'ון בק.

מופז אמר "השלמת המקטע הצפוני הינה בשורה לציבור בישראל ובפרט לתושבי הצפון. מקטע זה מצטרף לקטע המרכזי ובכך יסייע לממש את החזון של קיצור הפערים הגיאוגרפיים והאחרים בין המרכז לפריפריה ושל רשת כבישים חכמה. יש לסכם עוד החודש את המקטעים הדרומיים עד צומת הנגב, אשר ישרתו את תושבי הדרום ואת עיר הבהד"ים המתוכננת עוד לפני הקמתה". מנכ"ל המשרד, גדעון סיטרמן, בירך על השותפות המוצלחת עם בעלי המניות וקרא להמשך פיתוח השותפות בין המגזר הפרטי לממשלה.

יו"ר דרך ארץ ומנכ"ל שיכון ובינוי, אורי שני, אמר: "הסגירה הפיננסית מוכיחה כי השותפות בין המגזר העסקי לציבורי עובדת. זו היא תעודת כבוד לבעלי המניות בדרך ארץ, שיכון ובינוי, אפריקה ישראל, וחברת AECON, אשר פעלו בשיתוף פעולה הדוק עם הבנקים המלווים ועם המדינה ובכך הביאו פרויקט זה לכלל מימוש".

מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, יהודה כהן, ציין כי קטע 18 יצטרף לשני קטעים נוספים בדרום, באורך כולל של 35 ק"מ, אשר ייפתחו לתנועה בנובמבר הקרוב ובעוד שנה, ובכך יעמידו לרשות הציבור 120 ק"מ של כביש אורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully