וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יהיה עם הרפורמה בליסינג?

צבי זרחיה

25.6.2007 / 11:19

מחזיק רכב בליסינג? שווי השימוש לא יעלה לפני 2008; ועדת הכספים נגד העלאת השווי לקבוצת המס 2 ו-3

אם ועדת הכספים תאשר בשינויים את הצעת האוצר להעלאת שווי השימוש ברכב צמוד, ההעלאה תיכנס לתוקף רק בתחילת 2008 ולא במהלך 2007. כך העריכו בכנסת לקראת הדיון שייערך מחר בוועדת הכספים על הצעת האוצר להעלות את שווי השימוש.

בדיון ישתתפו ראשי חברות הליסינג, נציגי ההסתדרות, ארגונים כלכליים, ועובדים שישאו בנטל העלאת שווי השימוש, והוא צפוי להיות מתוח.

בכנסת מעריכים שהוועדה לא תספיק לאשר את הרפורמות הכלכליות לפני יציאתה לפגרת הקיץ בסוף יולי 2007. בין הרפורמות המוצעות: העלאת שווי השימוש ברכב הצמוד, הנהגת פנסיית חובה ומס הכנסה שלילי. הח"כים יחזרו מפגרת הקיץ בתחילת אוקטובר 2007, ולכן יוצע להנהיג את העלאת שווי השימוש, רק ב-2008.

לפי שעה, אין רוב להצעת האוצר בוועדת הכספים. חברי הוועדה הודיעו בחודשים האחרונים כי ייאלצו את משרד האוצר להכניס שינויים בהצעה. בוועדה ממתינים למינויו של שר אוצר חדש כדי לשכנעו להקטין את ההעלאה שתוטל על בעלי הרכב.

יו"ר הוועדה, ח"כ סטס מיסז'יניקוב (ישראל ביתנו), הודיע על התנגדותו הנחרצת להצעת האוצר. "כרגע איני רואה כל אפשרות להעביר את הצעת החוק הזו בוועדת הכספים. אין הצדקה להעלות את שווי השימוש בקבוצות הרכב 2-3, ויש להחיל את ההצעה החל מקבוצת הרכב 4 בלבד". לדבריו, הצעת האוצר מהווה פגיעה אנושה בבעלי רכב צמוד המשתכרים 7,000-17,000 שקל בחודש. "הפחתת שיעורי מס ההכנסה, כפי שמוצע בהצעת האוצר, היא הדרגתית ואינה מספקת.

מיסז'ניקוב, שהשתתף לפני חצי שנה בהפגנת בעלי הרכב הצמוד, שבמהלכה נחסם נתיב בכביש החוף, אמר כי חרף התנגדותו להצעה הוא מחויב להעלות את הנושא לדיון בוועדה.

90 מחברי הכנסת נוהגים בכלי רכב חכור מחברת ניו קופל סיקסט. המכוניות המוצעות לח"כים הן בקבוצה 4, מסוג פורד מונדאו, מאזדה 6 או במאזדה 5.

פבל קנור, מהנדס תוכנה בן 29 מוביל את המאבק נגד העלאת שווי השימוש. באמצעות אתר אינטרנט שהקים בשם "לא לעוד מס", החתים בשנה האחרונה 61 אלף איש על עצומה שקוראת לראש הממשלה ולשר האוצר אהוד אולמרט, לפעול נגד העלאת שווי השימוש ברכב הצמוד.

"אנו, עובדים מכל המשק, קוראים לך להקפיא לאלתר את התוכניות להעלאת מס ההכנסה באמצעות ייקור השימוש ברכב צמוד. אדוני, קח את כלכלת ישראל קדימה. אל תבלום את הצמיחה ואל תעלה מסים", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully