וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיראטים משוודיה

ירון אדרי

25.6.2007 / 13:30

וולוו יצאו להרפתקאה פיראטית. זה התחיל במסע יחסי ציבור תמים ונגמר במאבק על 500 מיליון דולר

כחלק ממסע יחסי הציבור לסרט השלישי בסדרת 'שודדי הקאריביים', הטמינו וולוו תיבת אוצר במעמקי הים ובה 50 אלף דולרים במטבעות זהב ומפתחות ל-XC70 חדשה. איפה בדיוק הוטמנה התיבה? את זה היו צריכים לגלות משתתפים מכול העולם שהפכו בין לילה לפיראטים בעצמם.

מעל ל-30,00 איש ניסו לפתור דרך האינטרנט את הפאזלים המרמזים על מיקום האוצר ולבסוף היתה זאת אלנה זוורובה בת ה-23 מרוסיה שגילתה כי האוצר נמצא במקום בו נפגש הים התיכון עם מיצר גיברלטר בדרך אל האוקיינוס האטלנטי. את מקום האוצר תיכננו לחשוף בוולוו יחד עם יציאת הסרט, אלא שבפועל זה נעשה מספר חודשים לאחר מכן. כעת מגלים לנו בוולוו את הסיפור האמיתי, סיפור שגם תסריטאי הוליווד מתקשים היו להמציא.

על הטמנת התיבה הופקדה חברת 'אודיסיי' אשר מתמחה בחיפושים תת-מימיים לגילוי ספינות טרופות. בוולוו רצו לשמור על אותנטיות בכדי ליצור את האשליה שבגילוי האוצר וחברת אודיסיי מיקמה את התיבה בקרקעית הים. אז רציתם אותנטיות, קיבלת אותנטיות. במהלך מבצע ההטמנה, נתגלה אוצר אמיתי בדמות מטבעות כסף וזהב המוערכים בשווי של 500 מיליון דולר.

לאחר שהגילוי דלף, החל הרעש התקשורתי ועל המציאה קפצה מייד ממשלת ספרד שהתיבה הוטמנה במיימיה הטריטוריאלים. על צוות אודיסיי נאסרה היציאה משטחה של ספרד עד אשר תתברר הסוגיה. אודיסיי מבחינתם טוענים כי מקום האוצר האמיתי (שקיבל את שם הקוד 'הברבור השחור') היה בכלל באוקינוס האטלנטי ולא בים הספרדי.

ומה עם זוורובה? את התיבה האמיתית שהוטמנה היא כנראה לא תקבל בזמן הקרוב, אך בוולוו מוסרים כי את הפרס היא אכן תקבל. ומה לגבי 500 מיליון הדולרים? כאן הסיפור כבר ארוך ומסובך, אפילו יותר משלושת הסרטים יחדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully