וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה, כאן נוהגים!

תומר הדר

26.6.2007 / 10:31

מנתוני חברת 'תנועה-נט' עולה כי נהגי הסעות הכי מסוכנים בכביש. עובדי ההיי-טק במקום הרביעי

נהגי הסעות הם המגזר שנגדו מוגשות התלונות הרבות ביותר על נהיגה בלתי ראויה - כך עולה מנתוני חברת תנועה-נט המפעילה מוקד טלפוני לקבלת תלונות בגין נהיגה שלא כחוק. לפי נתוני החברה, מאז תחילת איסוף הנתונים לפני כחמש שנים, התקבלו תלונות טלפוניות על 19.6% מהאוטובוסים ששייכים לחברות שעמן עובדת תנועה-נט.

מדבקות "אם נהגתי שלא כחוק, אנא צרו קשר" של החברה מתנוססות על כלי רכב של כ-50 חברות. עם לקוחות החברה נמנות IBM, קומברס, קבוצת כלמוביל, מי עדן, EMBLAZE, כוחות הביטחון וקונקס.

"יש לסייג את המידע, מכיוון שנהגי ההסעות נמצאים בכביש זמן רב מהממוצע ותחלופת הנהגים גבוהה", מדגיש דורון רגב, מנכ"ל משותף בתנועה-נט. במקום השני נמצאים נהגים של מכוניות חלוקה ומובילים: מאז הוקמה החברה התקבלו תלונות על 7.5% מכלי הרכב השייכים לחברות הובלה וחלוקה שעמן עובדת תנועה-נט. רגב: "רוב התלונות מתייחסות לעבירות חנייה. אנחנו מקבלים הרבה שיחות מאנשים שמשאיות חסמו להם את היציאה מהבית או את הרחוב".

במקום השלישי נמצאים כלי רכב של קיבוצים: מאז הקמת החברה, 5.8% מהמכוניות ששייכות לקיבוצים היו מעורבות בעבירה שהובילה לדיווח טלפוני. "דיווחים על מכוניות של לקיבוצים משתנים בהתאם למיקום", אומר רגב. "בקיבוצי הצפון הרחוק יש בעיה של מהירות, אבל כשהרכבים מגיעים לגוש דן, אנו עדים לעלייה בעבירות של חיתוך נתיבים".

עובדי חברות ההיי-טק נמצאים במקום הרביעי. מאז הוקמה החברה התקבלו דיווחים על 5.4% מהמכוניות של חברות ההיי-טק. "עיקר התלונות נוגעות לנהיגה פרועה, נסיעה בשוליים ואי מתן זכות קדימה", מציין רגב. במקום האחרון נמצאות מכוניות של כוחות הביטחון - 4.2%.

ממועצת המובילים והמסיעים בישראל נמסר: "כל תלונה שתגיע אלינו הקשורה בחברות שהמועצה מייצגת תטופל בחומרה". מהתנועה הקיבוצית נמסר: "אנו רואים חשיבות רבה לשמירה על הבטיחות בדרכים. ב-2006 החל שיתוף פעולה עם עמותת 'אור ירוק' שעיקרו פעילות הסברה בבתי הספר, ואף הגדלנו את הסנקציות על עבירות תנועה".

מפורום "נוהגים היי-טק" נמסר: "חברות שאימצו את נוהל 6 (הנוהל שמחייב חברות לפרסם מספר טלפון לתלונות) מיישמות אמצעים מחמירים כלפי נהגים עבריינים. בנוסף, הקילומטרז' שמכוניות של חברות היי-טק נוסעות כפול מהממוצע ולכן הנהגים מבלים זמן רב יותר בכבישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully