וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיה מזן ZR750

אורן קוזלובסקי, ריידרס

27.6.2007 / 14:50

אורן קוזלובסקי יצא לחפש לקוואסאקי ZR750 חברים בספארי, בכדי לבדוק אם מדובר בחיה אמיתית. היען חשב אחרת

קוואסאקי ZR750 החדש, או בשמו המדעי, 'חוליגנוס ערומוס', הוא פשוט חיה. אין דרך אחרת לתאר את האופנוע הזה. הלב של החיה, התפתח פעם באופנוע הספורט ZX7 והגוף התפתח במרחבי הכבישים העירוניים. התכונה הבולטת של ה-ZR750 החדש היא היכולת לציית ולרצות את המנהיג הידוע בשמו הלטיני 'רוכבוס אירקטוס', זן זקוף של 'רוכבוס מרוצימוס בדימוס'.

בעדינות הערתי את החיה ויצאתי לחפש לה חברים ואין מקום הגיוני ביותר לחיה מאשר הספארי.

היפה והחיה

את ה-ZR750 הישן אהבתי מאוד. הוא היה חזק ומאוד נוח לרכיבה ארוכה עם מורכבת. הדבר הראשון שחסר לי בחדש, היה המושב. מי האידיוט שלקח את מושב הטורינג האיכותי והנוח של הדגם הקודם ושם במקומו מושבי ספורט קשיחים? למה הוא לא התייעץ איתי קודם? חיה חיה, אבל להתחשב ברוכב. בכל זאת, יש כידון מצוין, הרגליות במקום והכל מושקע, אז למה לעקוץ במושב?! בכלל, למה הפכו את האופנוע החדש לקיצוני ומהנה יותר על חשבון השימושיות שהייתה בדגם הקודם?

הדרך המעניינת ביותר מתל אביב לרמת-גן עוברת כמובן דרך מודיעין. 30 ק"מ לכל כיוון של כביש מהיר וריק הלוך חזור עם הפסקת קפה ויחסי הרוכב-מורכב מתחילים להיבנות. יש הבנה ויש כבוד הדדי. אני מעריך את המנוע החזק והגמיש שמאפשר לי לרכוב גם בסל"ד נמוך וגם להתחרע בתחום החם שבו העצבים של החיה מתחילים להתעורר. האופנוע סומך עלי בפניות ועיקולים. קטנה ימינה ויציאה עם מצערת פתוחה, אחריה ארוכה ורחבה שמאלה ולפינאלה לפני השלט "קיברות המכבים"; נמוכה עצבנית ימינה בגז פתוח בלי רחמים וחיוך מפוצץ קסדות. יש אמון ושנינו אוהבים אחד את השני. אפשר להמשיך לספארי.

הכניסה לספארי לא קלה, אסור להיכנס ברכב פתוח לשטח בזמן שהחיות משוחררות. השומרים לא מקבלים את ההסבר שזה בעצם חיה של אופנוע ולכן מגיע לו להכיר חברים חדשים. הם גם לא מאמינים כל כך שיש אישור והכל מתואם. רמי תם, ראש ענף החיות האפריקניות בספארי, מגיע לעזור ומכניס אותנו פנימה. "חיה של אופנוע" הוא מסכים, "נראה מאסיבי ודחוס, אולי ההיפופוטמים יתאימו לו". אם רמי חושב שאגם ההיפופוטמים הוא המתאים, מי אני שאחלוק על דעתו.

חיות וחיוכים

רכיבה בספארי ללא מכוניות ורעשי כביש ממחישים פתאום עד כמה האופנוע שקט ואפילו החיות לא מתרגשות מכלי הרכב הכהה והקטן שהגיע. אולי פתחי האגזוז, שנראים כל כך דומים לנחיריים בחדק של פיל, משכנעים את שוכני המקום שזה בסדר וגם ה-ZR750 הוא בעצם חיה, אפילו אם מזן אחר. ההיפופוטמים מביטים בנו ולא ממש רוצים להתחבר. אולי זה בגלל שאחת הנקבות שומרת על גור בן 4 ימים שגודלו כרגע הוא כמחצית גודל האופנוע ומשקלו זהה לשלנו ביחד, בערך 200 קילו אופנוע פלוס רבע עוף רוכב (גם הרוכב הוא זן של חיה? העורך). הרכיבה האיטית ליד האגם מחזקת את תחושת הנוחות. הישיבה הזקופה במושב הנמוך שממוקם רק 81 ס"מ מהכביש ומיקום הידיים על הכידון הגבוה והרחב, מאפשרות לי לתמרן בקלילות גם במהירות אפסית. מיקום הרגליות מאחור גבוה יחסית וזה מזכיר לי שזה בכל זאת לא אופנוע לזחילה אז אני נותן גז לכיוון הזברות המפזזות.

לא הזברות וגם לא הצבאים הצליחו להרשים את האופנוע. פיתולי הדרך בספארי הרשימו את הקוואסאקי יותר מהמרחבים עמוסי האוכל. החיה הזאת אוהבת כבישים מפותלים. ההיגוי לא מפיל את האופנוע לפניות, אבל גם לא כבד ואיטי. הוא בטוח ומאפשר לרדת אל הפניה ועם טיפה גז להחליק את הגלגל האחורי לפני ההתיישרות. הכוח של מנוע ה-4 צילינדרים כל כך נשלט וגמישותו מזכירה שזה לא 600 שצריך לרדות בו וגם לא 1000 אלים במיוחד שכל נגיעה בגז מעיפה את הרוכב אחורה במושב ואת האופנוע קדימה לאי שם.

עצירה ליד הקרנפים למנוחה הייתה אחת החוויות המרתקות בטיול למציאת חברים. אחד ליד השני, נראים האופנוע והקרנף כמעט בני משפחה. הצבעים, מסיט הרוח שבולט מעל הפנס, הגוציות והמבנה העגול והשרירי של האופנוע ממש עשו את זה לקרנפים. השארתי אותם להיכרות וזזתי להתרעננות קצרה. הקסדה הכחולה שחורה על הראש משכה את תשומת לב אחד היענים שטעה לרגע והחליף אותי בנקבת יען (אמרת שאתה עוף, העורך). הורדת הקסדה לצינון הפדחת והשארתה על הדשא לא הייתה הרעיון המוצלח של היום. גורת דורבן ידידותית במיוחד חיפשה צל ומצאה בקסדה את מבוקשה. נאלצתי לאסוף את הציוד ולקרוע את ה-ZR750 מחבריו החדשים.

אז מה חיה לנו?

בסופו של דבר אולי בכל זאת מקומו של הסטריט פייטר הגוצי והיפה הזה הוא על הכביש ולא בספארי. חיה חיה, אבל המנוע צורח תנו לי כביש. בניגוד לדגם הישן, כאן לא תקבלו את אהדת המורכבת ברכיבות ארוכות וחזקות, המושב פשוט לא בנוי למחמאות. מסיט הרוח עושה עבודה סבירה, אם מתכופפים, אפשר לחמוק מתחושת המפרש אפילו ברכיבה אגרסיבית ומהירה במיוחד, אבל בישיבה זקופה הרוח לא הכי ידידותית.

המנוע היה ונשאר הממתק בחבילה, כוח לא חסר, אמנם "רק" 106 כ"ס אבל כמעט 8 קג"מ מומנט. האופנוע מהנה כבר מ-4000 סל"ד ומעל ל-8000 מקבלים זריקה יפה של מרץ שמתעצמת בערך ב-10,000 סיבובים. במחיר של 78,930 ש"ח, אפשר לקבל חבילת אגרסיות דחוסה שיכולה לתת מענה גם לעבודה בעיר וגם להשתוללות בכבישים טכניים. האופנוע חי גם אם לא דוחקים בו ולרוכב מיומן שמחפש רק רגעים של התפרקות בלי לשלם מחיר כבד בנוחות יום יומית ה-ZR750 ממש מפתיע לטובה.

האם הייתי בוחר בקוואסאקי לרכיבה יום יומית עם אשתי ממודיעין לתל אביב? סביר להניח שלא. אבל בתור כלי רכב ל"יחיד עם אופציה", אני חושב שהאופנוע מהנה מאוד ונותן המון למי שלא מחפש אופנוע סופר-ספורט ועדיין רוצה להרגיש מידי פעם סופר.


תודה מיוחדת לספארי – 'המרכז הזואולוגי תל אביב רמת-גן' ולרמי תם, ראש תחום חיות אפריקניות על הליווי והחוויה הנהדרת. כאן המקום להבהיר כי בימים כתיקונם לא ניתן להיכנס עם אופנועים לשטח המרכז הזואולוגי והרכיבה ליד החיות אסורה ומסוכנת.

* הכותב הנו עורך אתר הדו-גלגלי ריידרס

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully