וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם נוהגים, לא מעשנים

28.6.2007 / 12:37

העישון מסוכן לבטיחות הנהיגה כמו דיבור בסלולרי ואפילו משפיע על ערכה של המכונית בעת המכירה

ב-1 ביולי הקרוב, יכנס לפועל חוק חדש בבריטניה האוסר כליל עישון במקומות ציבוריים, לרבות בארים. במידה וייתפס אדם מעשן במקום שכזה הוא ייקנס ב-150 ליש"ט ובעל המקום ייקנס ב-2,000 ליש"ט, כך קבע המחוקק הבריטי.

אולם, לחוק זה, אשר הגיע מהמטרה לשמור על בריאות בני האדם, בעיקר כנגד עישון פאסיבי, עשויות לצמוח גרורות חדשות הנוגעות לעולם התחבורה. בעקבות ממצאים חדשים המגלים כי עישון בזמן נהיגה גורר "חוסר תשומת לב לכביש" בדיוק כפי שקורה בעת דיבור בטלפון סלולרי בזמן נהיגה ולכן הסכנה למעורבות בתאונה עולה מאוד.

כמו כן, עולה כי מכוניות של "מעשנים" זוכות לביקוש נמוך בשוק היד השניה, בשל הסרחון המצוי בהן וברוב המקרים, מחירן של מכוניות אלו נמוך ממכוניות של נהגים שאינם מעשנים. מסקר שנערך לאחרונה בבריטניה עולה כי הרוב המוחץ של המשתתפים בו תומכים בהרחבת החוק לאיסור עישון בזמן נהיגה.

ומה אצלנו? אנחנו נמשיך לחזור הביתה מסריחים מבארים ועל איסור עישון בזמן נהיגה, מיותר כמעט לדבר. את הישראלי אפילו נתון של 1 מכל 3 או 4 אנשים הסובלים מהתקפי לב לא מפחיד, כך שהתקווה לכבישים בטוחים יותר, תגיע רק אם המחוקק ירים את הכפפה ויאסור עישון בזמן נהיגה.

ומה דעתכם, בעקבות הגילויים האחרונים, האם תהיו מוכנים להפסיק לעשן בזמן נהיגה במטרה לשפר את הבטיחות ואת ערכה של מכוניתכם בעת המכירה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully